כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עובדת עיריית ב"ב: הופליתי בגלל שאני חילונית

גילה ניב תובעת בבית המשפט לעכב מינוי של עיריית בני ברק • לדבריה "הופלתה רק משום שהיא אישה חילונית" • העירייה: "סברה שהמכרז נתפר למידותיה"

אברהם רובינשטיין. צילום: יעקב כהן
אברהם רובינשטיין. צילום: יעקב כהן

גילה ניב, העובדת מזה 25 שנה בעיריית בני ברק במסגרת מעלו"ת, המרכז העירוני להכשרה יזמות ותעסוקה עבור המגזר החרדי, הוחלפה לאחרונה בצעיר חרדי, ובימים האחרונים היא הגישה בקשה לבית הדין האזורי לענייני עבודה בתל אביב למתן צו מניעה נגד כניסתו לתפקיד של מחליפה. לדבריה, המכרז היה לקוי ואף "תפור", והיא איבדה את תפקידה רק בשל היותה אישה חילונית.

"בפני בית הדין מובא בזאת מקרה חמור של הפליה אסורה של המבקש על רקע מין והשקפת עולם", נטען בעתירה שהוגשה לבית הדין לעבודה בתל אביב על ידי עורכי הדין דוד וחיה מנע, "המבקשת הופלתה לרעה על ידי עיריית בני ברק וועדת המכרזים מטעמה, ולא נמצאה מתאימה לשמש כמנהלת מרכז מעלות החדש, תפקיד שאותו ביצעה בפועל בשנתיים וחצי האחרונות, רק מאחר שהיא אישה חילונית".

ניב טוענת כי מי שהחליף אותה הוא עובד שהיה כפוף לה. "השכלתו וניסיונו נופלים באלפי מונים מאלה של המבקשת". וכי כל מטרת המכרז הייתה לעקוף החלטה מקצועית של נציגי העירייה למנות את ניב למנהלת המכרז ובמקומה למנות חרדי, "תוך הפלייה אסוה של התובעת, בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה".

השינוי, לטענתה, הגיע עם מינויו הזמני של אברהם רובינשטיין לתפקיד ראש העיר. רובינשטיין, כך היא טוענת, החליט לשנות את תוכניותיו של אשר שבמסגרתן היא הייתה אמורה להישאר בתפקידה. ניב טוענת כי חשה "כאב גדול, עלבון צורב ופגיעה, כאשר הבינה שמטרת המרכז הייתה לסלקה מתפקידה ולהציב במקומה אדם חסר כישורים וחסר ניסיון ראוי לניהול מרכז בסדר גודל כזה".

"זה מפעל החיים שלי", היא אמרה השבוע בראיון ל'ידיעות רמת גן', "הגיתי את הרעיון, בניתי אותו במשך חודשים ומאות שעות של עבודה מול משרד התמ"ת וגם ניהלתי אותו. איף אחד אחד שמתאים יותר ממני לתפקיד. אני לא מפחדת ממכרז, אני רק רוצה שהוא יהיה הוגן".

העירייה הגיבה לבקשה: "מדובר בבקשה נעדרת כל עילה שבדין, שכן המכרז נשוא הבקשה בוצע למשרת מנהל הכוון תעסוקה לאוכלוסייה החרדית ולא למנהל מרכז מעלו"ת - כאשר יש להדגיש כי המבקשת אף לא מונתה לניהול מרכז מעלות וכל עיסוקה הינו בהשמה. ניב ניגשה לבית הדין כאשר תום לב וניקיון כפיים רחוקים ממנה מרחק רב, סבורה וחפצה בכך שהמשרה נשוא המכרז נתפר למידותיה, בניגוד גמור לעקרונות היסוד שבבסיס דיני המכרזים. המכרז קוים כדין ונבחר בו המעומד אשר נמצא על ידי ועדת המכרזים כמתאים ביותר".
מכרז פיטורין אפלייה רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד