ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מה עמד מאחורי הפרישה?

תיעוד: נפתלי בנט מתייחס לטלטלה בלשכתו

ראש הממשלה התייחס לפרישת ראש לשכתו ואמר לכתבים כי הממשלה במצב טוב ו"אף על פי כן, נוע תנוע" | מאחורי פרישת טל גן צבי עומדים 200 מיליון השקלים שהבטיח יאיר לפיד לאחמד טיבי, ראש הלשכה לא היה מסוגל לסבול שת"פ עם הרשימה המשותפת וביקש לעזוב את תפקידו

תיעוד: נפתלי בנט מתייחס לטלטלה בלשכתו
בנט בהצהרה בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, טל גן צבי, ביקש היום (שני), מראש הממשלה נפתלי בנט לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים לאחר שהוא מלווה את בנט בשלל תפקידים מאז כניסתו למערכת הפוליטית לפני כעשור שנים, ראש הממשלה הגיב לכתבים בכנסת והכריז: "אנחנו במצב טוב, אף על פי כן נוע תנוע".

בהצהרה קצרה שנתן ראש הממשלה לכתבים בכנסת, נראה בנט כשהוא מנסה לשדר עסקים כרגיל והוא פתח את דבריו בכל הנוגע לחוק 'ממדים ללימודים': "לוחמי צה"ל נלחמו בשבילנו והיום תורנו להילחם בשבילם, לתת להם את מה שמגיע להם היום, ולא עוד חצי שנה או 4 שנים אם הליכוד יחזור לשלטון או אם לא. אני קורא מכאן לחברי האופוזיציה - תפקידכם להילחם בממשלה ולא בלוחמים שלנו. אל תעשו פוליטיקה קטנה ואל תרימו יד נגד חיילי צה"ל", אמר רה"מ, לסיום הוא התייחס לפרישת ראש הסגל שלו ואמר "אנחנו במצב טוב ורק משתפרים. יש לנו דרך ארוכה ואף אל פי כן נוע ינוע".

בתוך כך, דיווח הערב מיכאל שמש ב'כאן 11' כי מאחורי פרישת ראש הסגל נמצאת חשיפת רשת ב' שהשפיעה באופן דרמטי על עזיבת הבכיר בלשכת ראש הממשלה. טל גן צבי התרעם על פרסום, לפיו שר החוץ יאיר לפיד מנהל משא ומתן שקט מול אחמד טיבי על תמיכה תמורת 200 מיליון שקלים לטובת כבישים בחברה הערבית - ללא ידיעת ראש הממשלה.

טל גן צבי לצידו של בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

פרסום הידיעה חולל סערה בימינה. שרת הפנים איילת שקד וח"כ ניר אורבך דרשו הסברים מראש הממשלה בנט וימינה נאלצה להוציא הודעת הכחשה. מבחינת ראש הסגל גן צבי, שיתוף הפעולה השקט עם המשותפת היה קו אדום.

המשא ומתן שניהל לפיד והרגיז את אנשיו של בנט, נוסף למשבר שנפער בלשכה עם היועצת המדינית הפורשת שמרית מאיר: גן צבי אמר בשבועות האחרונים ששמרית מאיר לא יכולה להמשיך אפילו יום אחד בלשכה ונאבק כדי להביא לפרישתה. בשבוע שעבר פורסם בכאן חדשות שגם שר החוץ לפיד ייעץ לבנט לפטר את מאיר.

טל גן צבי נפתלי בנט ראש הסגל שמרית מאיר לשכת ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד