י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המסר שהועבר

התקדמות במגעים מול ארה"ב לפטור ישראלים מויזה

שבישראל ממתינים לראות מה שיעור הישראלים שבקשתם לקבל ויזה לארה"ב נדחית, כדי לדעת אם ישראל עומדת בקריטריונים לביטול הפטור מויזה לארה"ב. גורמים אמריקנים העבירו מסר לישראל, כי הנתון של אחוז הישראלים המסורבים כניסה לארה"ב "מעודד וחיובי"

התקדמות במגעים מול ארה"ב לפטור ישראלים מויזה
pixabay

שרת הפנים איילת שקד, שר החוץ לפיד והאגף הקונסולרי במשרד החוץ, עושים בחודשים האחרונים מאמצים לסיים עד חודש ספטמבר את כל העניינים הבירוקרטיים, והבטחוניים מול האמריקנים בנושא הפטור מויזה לישראלים. הסיבה לכך היא שבישראל לא מעוניינים שסוגיה בירוקרטית או ביטחונית תגרום לדחייה בפטור מויזה לישראלים, אם כמובן הנתון בחודש ספטמבר יהיה פחות משלושה אחוזים. נאלץ, כאמור, להמתין לספטמבר לגלות מה המספר.

על פי הדיווח של עמיחי שטיין ב'כאן חדשות', גורמים אמריקנים העבירו מסר לישראל בימים האחרונים כי עד עכשיו הנתון של אחוז הישראלים המסורבים כניסה לארה"ב "מעודד וחיובי". אך ארה"ב לא אמרה מה הנתון הנוכחי של הישראלים מסורבים, אך זה המסר שהועבר.

כזכור, בחודש מרץ האחרון, חתם השר לביטחון פנים, עמר בר לב ביחד עם סגן השר להגנת המולדת בארה"ב, רוברט סילברס ובמעמד שרת הפנים, איילת שקד שאחראית על תוכנית הפטור מוויזות, על הסכם בדבר שיתוף המידע (EDSA), זאת כחלק מתהליך הכניסה של ישראל לתוכנית ה-VWP, תוכנית הפטור מוויזות לארה"ב, ישראל כמו יתר המדינות נדרשת לעמוד במספר תנאי סף בינלאומיים שיאפשרו לה להיכנס לתוכנית.

ההסכם בדבר שיתוף המידע שנחתם אז, יאפשר שיתוף מידע באופן הדדי. במסגרת שיתוף המידע יוכלו שתי המדינות להגיש אחת לשנייה כ-1000 שאילתות בשנה אודות אזרחים שהורשעו בעבירות פליליות חמורות. עכשיו נותר להמתין לחודש ספטמבר כדי לגלות אם עמדנו בתנאים.

ויזה ארה"ב פטור איילת שקד פטור מויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד