כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תקיפת החייל במאה שערים • שוחררו שני העצורים

בית המשפט המחוזי הורה לשחרר את יוסף בראון ויעקב קרישבסקי שהאושמו בתקיפת שוטרים - למעצר בית עד תום ההליכים • הסנגור: התיק המיותר הזה ייסגר

מאה שערים, אחרי תקיפת החייל. צילום: פלאש 90
מאה שערים, אחרי תקיפת החייל. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ב') לשחרר את יוסף בראון ויעקב קרישבסקי שנעצרו ביום שלישי שעבר והאושמו בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו והתפרעות.

למרות הבקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים, השופט הורה לשחררם. המשטרה הגישה בקשה שאושרה לעיכוב ביצוע למשך 48 שעות, אולם מיד לאחר הדיון התקבלה ההחלטה שלא לערער והשניים שוחררו למעצר בית - עד תום ההליכים.

אתמול ביקשו עסקנים ב'עדה החרדית' להקדים את הדיון בבית המשפט לשעה 11:30 במקום לשעה 14:00 כדי שבמידה והנאשמים ישוחררו לבתיהם, הם יצטרכו להתארגן לקראת צום תשעה באב. הבקשה התקבלה.

עו"ד יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את יוסף בראון, מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מלכתחילה מדובר בתיק אשר אין לו ולא כלום עם סיפור 'הלינץ' שבוצע בחייל. מדובר באדם תמים שנקלע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון וחטף מכות מהשוטרים, כמו גם כתב אישום שבין המציאות לבין מה שאירע באמת הינו מקרי בהחלט.

"בית המשפט קיבל את עמדתנו לאחר מאבק ממושך ושחרר את מרשנו למעצר בית. אנו בטוחים שבמשפט עצמו, נוציא לאור את צדקתו של מרשנו כאשר בפאתי הדברים, בימים אלו אנו שוקדים על הגשת תלונות מפורטות מגובות בסרטי וידאו נגד שוטרים שהיכו ללא רחם בעוברי אורח תמימים בכלל ומרשנו בפרט".

עו"ד יאיר נהוראי, המייצג את יעקב קרישבסקי, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "ההחלטה נכונה וצודקת במהותה. אני מקווה שבמהרה התיק המיותר הזה יתברר, חפותו של מרשי תוכח והוא ייסגר".

ביום שישי הוגשו נגד השניים כתבי אישום המתארים את העבירות המיוחסות להם. על פי כתב האישום, ב- 9.7.13, סמוך לשעה 19:00, הגיע החייל לחופשה קצרה מהצבא, במהלכה ביקר את דודו המתגורר בשכונת מאה שערים. החייל הגיע למקום האירוע כשהוא לבוש מדי צבא וחבוש כיפה לראשו. כאשר הלך בשכונה, כינו אותו עוברים ושבים בכינויי גנאי שונים כגון "חרד"ק" וצעקו לעברו "לך מפה".

עם הגעת השוטרים למקום, התגודדו אנשים רבים, בניהם הנאשמים, ויידו אבנים, ברזלים, כיסאות ודליי מים לעבר כוחות המשטרה.
מאה שערים תקיפת חייל בית משפט יאיר נהוראי יעקב קרישבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד