י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתגובה לפלישה לאוקראינה

ראש המודיעין טוען: "פוטין שרד ניסיון התנקשות"

ראש המודיעין של אוקראינה טוען, כי נשיא רוסיה שרד ניסיון התנקשות לפני חודשיים. לדבריו, מחסלים מאזור הקווקז ממספר מדינות וכמה מדרום רוסיה, ניסו להתנקש בחייו של פוטין, אך נכשלו במשימתם

ראש המודיעין טוען: "פוטין שרד ניסיון התנקשות"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

ראש המודיעין של משרד ההגנה האוקראיני, קירילו בודאנוב, טוען שנעשה ניסיון לחסל את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני חודשיים בתגובה לפלישה לאוקראינה, כך לפי העיתון 'אוקראינסקה פרבדה'.

לפי העיתון, בודאנוב טען שהמחסלים מאזור הקווקז, הכולל את ארמניה, אזרבייג'ן, גאורגיה וחלקים מדרום רוסיה, ניסו להתנקש בחייו של פוטין. "היה ניסיון להתנקש בחיי פוטין. הוא אפילו הותקף, כך מספרים מקורות בקווקז לא כל כך מזמן", אמר בודאנוב, לפי העיתון המקומי. "זהו מידע לא ציבורי, זה היה ניסיון לחלוטין לא מוצלח, אבל זה באמת קרה. זה היה לפני כחודשיים, אני חוזר, הניסיון הזה לא צלח. לא היה פרסום על האירוע הזה, אבל הוא התרחש".

גורמים באופוזיציה ברוסיה מאמינים שפוטין חושש מניסיון התנקשות נגדו מאז החלטתו לפלוש לאוקראינה. בחודש שעבר נשא פוטין את התיק שמסוגל לפתוח במתקפה מרחוק להלוויה של פוליטיקאי מהימין הקיצוני. האבלים הורחקו לאחור כשהנשיא הגיע לחלוק כבוד לוולדימיר ז'ירינובסקי האולטרה-לאומי, והציג את חששותיו מניסיון התנקשות.

למעשה, לגבי פוטין נטען בעבר שהוא נמלט מניסיונות התנקשות רבים. ב-2017 אמר פוטין לבמאי אוליבר סטון ששרד חמישה ניסיונות התנקשות נגדו - והסיבה היחידה שהוא חי כי הוא מתמודד עם הביטחון שלו באופן אישי. "אני עושה את העבודה שלי וקציני הביטחון עושים את שלהם והם עדיין מתפקדים בצורה מוצלחת למדי", אמר פוטין בסרט התיעודי "הראיונות עם פוטין".

אומרים שפוטין נוסע עם חוליית צלפים משלו שתפקידה לאתר את כל היורים ולהרוג אותם לפני שהם מסוגלים ללחוץ על ההדק לעברו של פוטין. בשנת 2012, תלמיד בית ספר ציבורי לשעבר בבריטניה נעצר בעיר הנמל אודסה שבאוקראינה בקשר למזימה שסוכלה להתנקש בחיי פוטין. אדם אוסמאייב, בן למשפחה צ'צ'נית בולטת המתנגדת לפוטין, נתפס על ידי כוחות מיוחדים באודסה והוא הודה לכאורה כי רצה לנסוע למוסקבה ולהרוג את פוטין, אז מועמד לנשיאות, על ידי הפצצת השיירה שלו. אוסמאייב בילה שנים בכלא באוקראינה לאחר שהיה במזימת ההתנקשות. מוסקבה ניסתה לשווא להסגירו לרוסיה, אך קייב סירבה לכך.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ניסיון התנקשות נשיא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד