כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחקר חדש

קורונה עלולה לגרום לנזק מתמשך במספר איברים

לאחד מכל שמונה חולי קורונה בבית חולים בבריטניה היה דלקת לב בטווח של חודשיים מאז שנדבק בקורונה. ככל שהמגיפה התפתחה, התברר שחלק מהאנשים שנדבקו בנגיף נותרו עם תסמינים מתמשכים - מצב שנקרא 'קורונה ארוכה'

קורונה עלולה לגרום לנזק מתמשך במספר איברים
מחלקת קורונה בביה"ח זיו צילום: דוד כהן, פלאש 90

חולי קורונה סובלים מבעיות בלב, בריאות ובכליות, והן נפוצות בקרב אלו שהגיעו לכדי אשפוז בבית החולים, כאשר אחד מכל שמונה סובל ספציפית מבעיות לב, כך חשפו חוקרים. ככל שהמגיפה התפתחה, התברר שחלק מהאנשים שנדבקו בנגיף נותרו עם תסמינים מתמשכים - מצב שמכונה בעולם הרפואה 'קורונה ארוכה'.

מחקרים קודמים גילו שפחות משליש מהחולים שחשו תסמינים מתמשכים של קורונה לאחר שאושפזו עם המחלה, חשים החלמה מלאה רק שנה לאחר מכן. כעת חוקרים העוקבים אחר מצבם של החולים שטופלו בבית החולים בגלל קורונה אומרים שהם מצאו עדויות לכך שהמחלה יכולה לגבות מחיר ממגוון איברים. יתרה מכך, הם אומרים שנראה כי חומרת התסמינים המתמשכים קשורה לחומרת הזיהום בקורונה עצמה.

"אפילו אנשים בריאים שנמצאים בכושר עלולים לסבול ממחלת קורונה חמורה וכדי להימנע מכך, על הציבור להיענות להצעת החיסון", אמר פרופ' קולין ברי, מאוניברסיטת גלזגו, שהובילה את המחקר. "המחקר שלנו מספק ראיות לחריגות בחודש עד חודשיים לאחר הקורונה, והממצאים הללו קשורים לתסמינים מתמשכים באותה תקופה ולסבירות לצרכים בריאותיים מתמשכים שנה לאחר מכן", הוסיף ברי.

החוקרים פרסמו את הממצאים בכתב העת Nature Medicine, לאחר שעקבו אחר התוצאות של 159 אנשים שאושפזו עם קורונה בין מאי 2020 למרץ 2021. הצוות ביצע מגוון של סריקות ובדיקות דם 28-60 ימים לאחר שחרורם של חולי קורונה כאשר למטופלים גם ניתנו שאלונים למילוי. התוצאות הושוו לאלה מקבוצת ביקורת של 29 אנשים עם אותו גיל, מוצא אתני שלא חלו בקורונה. התברר כי אלו שאושפזו עם קורונה הראו מספר חריגות, כולל בתוצאות של הלב, הריאות והכליות.

קורונה בעיות בלב בעיות בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד