כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
3 שנים בכלא הרוסי

אסיר אמריקאי לשעבר: "האוכל היה כ"כ גרוע, החתולים לא אכלו אותו"

ריד חייל מארינס אמריקאי, היה במסיבה עם חברים בעיר סנט פטרסבורג באוגוסט 2019 כשנעצר בגין שכרות. השלטונות הרוסיים לקחו את אותו לכלא כדי להתפכח, והוא נידון מאוחר יותר לתשע שנים בגין תקיפה וסיכון חייהם של שני שוטרים - למרות, שהוא התעקש, שהוא מעולם לא תקף את השוטרים

אסיר אמריקאי לשעבר: "האוכל היה כ"כ גרוע, החתולים לא אכלו אותו"
החייל האמריקני צילום: צילום מסך

טרבור ריד, חייל מארינס אמריקאי, ריצה שלוש שנים בכלא הרוסי בזמן שהיה בטיול ברוסיה באוגוסט 2019, השוטרים לקחו אותו לכלא כשהיה שיכור, הוא נידון מאוחר יותר לתשע שנים בגין תקיפה וסיכון חייהם של שני שוטרים, גזר דין כזה שמור בדרך כלל לרוצחים וריד שטוען כי לא עשה דבר רע, סבור שהכליאה שלו הייתה ממניעים פוליטיים, הוא שוחרר ב-27 באפריל.

"יש את ההשקפה הזאת שלרוסיה יש ממשלה גרועה, ואולי פוטין הוא רשע אבל כל הממשלה לא רשעים", הוא אמר ל'דיילי מייל'. "בזמן שאתה שם בפנים, ורואה את הממשלה מבפנים, איך זה עובד, אתה מבין שהבעיה היא בעצם הרבה יותר גדולה מזה, אין להם שום ערך לחיי אדם, והאדישות הזו חודרת לכל רמה בממשל הרוסי, ומטפטפת מטה, מהעליון עד לדרג הנמוך ביותר של סוהרי הכלא בתוך ממשלתם וכל השוטרים שלהם, כל ה-FSB שלהם, לכל מי שעובד עבור הממשלה הזו אין שום אמפתיה לבני אדם אחרים. הם חסרי רגישות לחלוטין לזה".

"הממשלה הזו היא באמת רעה בכל הרמות מלמעלה ועד למטה, ואין שום סיבה מדוע אמריקאים כלשהם יסעו לרוסיה בשביל כל דבר".

בסופו של דבר הוא שוחרר בהחלפת שבויים. "מדינות כמו צפון קוריאה, רוסיה עכשיו, סין, סוריה, איראן, ונצואלה - מדינות כאלה הולכות לקחת את האמריקאים כבני ערובה, לא משנה מה, זו חובתנו להחזיר את האמריקאים".

ריד פועל כעת לשחרר את החיילים האמריקאים האחרים המוחזקים ברוסיה, פול ווילן, אזרח ארה"ב נעצר במלון במוסקבה בדצמבר 2018 באשמת ריגול, דבר אותו הכחיש באופן עקבי ובתוקף. הוא הורשע ונידון ביוני 2020 ל-16 שנות מאסר במשפט שפקידים אמריקאים הוקיעו כלא הוגן. "חשבתי שפול עוזב איתי" אמר ריד. "העובדה היא שארצות הברית הייתה צריכה להוציא אותו, ואנחנו חייבים להוציא אותו בכל מחיר".

"למעשה נסעתי פעם אחת לרוסיה כדי לראות ולפגוש חברים, לא ידעתי רוסית בכלל, וזו אחת הסיבות שבגללן החלטתי להתחיל ללמוד רוסית היא כדי להיות מסוגל לתקשר עם אנשים". הוא סיפר שאחרי שהם הלכו למסיבה, הוא שתה יותר מדי וודקה והשתכר קצת. המשטרה הגיעה למקום ולקחה אותו, "אני לא זוכר כלום עד למחרת בבוקר", אמר. "התעוררתי בתחנת המשטרה. הייתי בתא מעצר, ושאלתי את היומנאית התורנית שם כאילו מה קרה? והיא אמרה, 'אתה שותה יותר מדי, זאת וודקה רוסית, נלמד אותך אחר כך לשתות', והיא אמרה שאני יכול ללכת". ריד התקשר למכרה בעיר, שבאה לאסוף אותו - אבל בזמן שהוא חיכה הייתה חילופי משמרות בתחנת המשטרה, והצוות החדש אמר לו שהוא יצטרך לחזור למעצר, שכן הייתה טעות.

האשה שבאה לשחררו אמרה למשטרה שהיא עורכת דין, ודרשה לראות את צילומי מצלמות האבטחה שכביכול הראו את ריד תוקף שוטרים בתוך התאים. לאחר מכן הם שינו את הסיפור שלהם, אמר ריד, וטענו שהוא תקף אותם בצד הדרך.

עורך דינו הודיע ​​לו מאוחר יותר שה-FSB הסתבך, והתיק שלו הסלים באופן דרמטי. ריד הוחזק בתא כלא רוסי מרוח בדם ומלוכלך באופן נוראי עם רוצחים סדרתיים. "הייתי במתקן לטיפול פסיכיאטרי, הייתי שם עם עוד שבעה אסירים בתא. לכולם היו בעיות בריאות פסיכולוגיות חמורות", אמר ל-ABC בראיון.

הוא סיפר כי היה שם דם על כל הקירות, אסירים הרגו אסירים אחרים, יש שם גם אנשים שמסתובבים שנראים כמו זומבים". ריד אמר שהוא חשב שהוא נשלח למתקן הפסיכיאטרי כעונש על המאבק המתמשך שלו לערער על הרשעתו.

הוא איבד עשרות ק"ג בכלא, הודות לתזונה הדלה של כרוב, תפוחי אדמה ודגים מלוחים כל כך לא טעימים שאפילו החתולים סירבו לאכול אותו. לאחר מכן לקחו השומרים את הספרים שלו. "זה היה הקש האחרון שהוביל אותי לשביתת הרעב הראשונה", הסביר ריד.

"אחרי שביתת הרעב הראשונה שעשיתי, התחלתי לחלות. באותו שלב הייתי חולה באופן עקבי, התחלתי להשתעל דם, והשתעלתי את הדם הזה במשך תקופה של כשלושה וחצי חודשים כל יום, מספר פעמים ביום והם פשוט סירבו לשלוח אותי לבית החולים וזו הסיבה שבגללה הלכתי לשביתת רעב שניה כדי שישיגו לי טיפול רפואי".

במשך 3 שנים, פקידים אמריקאים ומשפחתו פעלו כדי לשחרר את החייל מהכלא הרוסי הקשה, והכחישו שעשה את מה שהוא הורשע בו. לאחר חודשים של עבודה קשה וזהירה של ממשלת ארה"ב, שוחרר ריד בתמורה למבריח הסמים הרוסי קונסטנטין ירושנקו, שעונשו הומתק.

אסיר כלא חייל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד