י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אזר אומץ

דיפלומט רוסי עזב את תפקידו במחאה על המלחמה עם אוקראינה

הדיפלומט הרוסי בוריס בונדרב התפטר בשל המלחמה ה'עקובה מדם' וה'מיותרת' באוקראינה, הוא כתב מכתב חריף בו הטיח את סלידתו מהמלחמה של הקרמלין. האיש נחשב אמיץ במיוחד, מאחר ופוטין לא נוהג לוותר לפורשים

דיפלומט רוסי עזב את תפקידו במחאה על המלחמה עם אוקראינה
הקרמלין צילום: unsplash

אחד מבעלי בריתו המרכזיים של פוטין עזב את תפקידו באו"ם בהתפטרות פוליטית נדירה, והכריז "מעולם לא התביישתי כל כך בארצי".

האיש אמיץ במיוחד, מאחר ופוטין נוהג לחסל את יריביו בדרכים שונות. בוריס בונדרב, ששימש כיועץ בנציגות הקבועה של רוסיה לאו"ם בז'נבה, עזב את תפקידו כשהוא מציין כמה הוא דואג וחולק על פלישת מוסקבה לאוקראינה.

הוא הכריז כי מלחמתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באוקראינה היא "הפשע החמור ביותר נגד תושבי רוסיה". בונדרב אמר ל'רויטרס' שהוא הלך למשימה "כמו כל בוקר אחר של יום שני", אבל במקום לעבוד הוא העביר מכתב התפטרות ויצא. הדיפלומט הוותיק שירת גם במשרד החוץ הרוסי והוסיף כי הוא מצטער להודות שבמהלך 20 שנות כהונתו רמת השקרים וחוסר המקצועיות במשרד החוץ רק עלתה.

במכתב ההתפטרות שפרסם הוא טען שהוא "פשוט לא יכול להמשיך למלא תפקיד בהשפלה המדממת, חסרת השכל והמיותרת לחלוטין". לדבריו, המלחמה שפתח פוטין היא "פשע נגד העם האוקראיני שתהרוס את הכלכלה הרוסית כמו גם כל התקוות והסיכויים לחברה חופשית משגשגת".

בונדרב אמר כי הוא העלה ללא הרף את חששותיו מהפלישה לאוקראינה בפני צוות השגרירות הבכיר, ונפגש עם אנשים שאמרו לו "לסתום את הפה" או להתמודד עם השלכות חמורות.

הוא המשיך במכתב: "אלה שהגו את המלחמה הזו רוצים רק דבר אחד - להישאר בשלטון לנצח, לחיות בארמונות מפונפנים חסרי טעם, להפליג על יאכטות וליהנות מכוח בלתי מוגבל, כדי להשיג זאת, הם מוכנים להקריב חיים רבים ככל שיידרש. אלפי רוסים ואוקראינים כבר מתו רק בגלל זה".

בונדרב לא השמיץ את סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי, וכינה אותו הדוגמה המושלמת ל"השפלה של המערכת הזו". הוא המשיך: "ב-18 שנים לברוב הפך מאינטלקטואל מקצועי ומשכיל, שרבים מעמיתיי העריכו אותו כל כך, לאדם שמשדר כל הזמן הצהרות סותרות ומאיים על העולם בנשק גרעיני".

הוא אמר שמשרד החוץ עם "מכת מלחמה, שקרים ושנאה ולא דיפלומטיה". הוא אמר כי המשרד משרת "את האינטרסים של מעטים, האנשים המעטים הללו תורמים להמשך הבידוד וההשפלה של ארצי. לרוסיה אין עוד בעלות ברית, ואין את מי להאשים מלבד המדיניות הפזיזה והבלתי מתוכננת שלה". התפטרותו באה בעקבות זרם של בעלי ברית של פוטין שנמלטים ממנו לנוכח המשך מלחמתו העקובה מדם באוקראינה השכנה.

אנטולי צ'ובאיס, שליח האקלים לשעבר, התפטר מתפקידו בקרמלין במרץ וברח מרוסיה. מוקדם יותר החודש התפטר גם ראש הקונסוליה הרוסית באדינבורו כאשר פרסם הודעה על הממשלה באינסטגרם.

דיפלומט מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד