י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נלחם כמו אריה

זלנסקי קרא לסנקציות מקסימליות נגד רוסיה בשוויץ

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שנלחם כמו אריה למען מדינתו, דחק במערב להגביר את הסנקציות הכלכליות נגד רוסיה, ואמר שמנהיגים עסקיים בדאבוס - שוויץ צריכים להחליט אם "כוח אכזרי" צריך לשלוט בעולם

זלנסקי קרא לסנקציות מקסימליות נגד רוסיה בשוויץ
זלנסקי נואם בכנס צילום: צילום מסך

בנאום מרכזי בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס - שוויץ, קרא נשיא אוקראינה זלנסקי לאמברגו מלא על נפט, וביקש לנתק את הבנקים הרוסיים מהמערכת הפיננסית העולמית, ולהביא לבידוד מוחלט של הרוסים ולאסור כל סחר עם רוסיה.

נשיא אוקראינה שלא נח לרגע ונלחם כמו אריה, קרא ליישם סנקציות מקסימליות נגד משטרו של פוטין ואמר שלא יהיה טעם למפגש הכלכלי בדאבוס אם יתאפשר לתוקפנות הרוסית לנצח.

זלנסקיי ציין שההיסטוריה נמצאת בנקודת מפנה: "זהו באמת הרגע שבו מחליטים אם כוח אכזרי ישלוט בעולם". זלנסקי קיבל מחיאות כפיים סוערות וסיים את הנאום בן 45 הדקות שלו בשליחת מסר קולקטיבי למנהיגים עסקיים בווידאו, ואמר להם שהם צריכים "להתעורר כל בוקר עם התחושה "מה עשיתי למען אוקראינה היום?".

היעדרותה של רוסיה מהכינוס השנה בדאבוס סיפקה לאוקראינה הזדמנות להשמיע את טענותיה להגברת הלחץ הכלכלי של המערב נגד רוסיה, כאשר צוות השרים של זלנסקי דחק לפעולה נוקשה יותר מול רוסיה. בהתייחס להסכם מינכן ב-1938, קרא זלנסקי לנסיגה של כל החברות הזרות מרוסיה, כך שלא יעשה בהן שימוש עקובים מדם של הקרמלין". לדבריו, כל חברה שתעזוב את רוסיה מוזמנת לעבור לאוקראינה, שם תוכל לסייע במשימה המאסיבית של תיקון הנזק העצום לכלכלה שצפויה להתכווץ ב-30% לפחות השנה. "אנחנו מציעים לעולם את ההזדמנות ליצור תקדים למה שקורה אם תנסה להרוס שכן, אני מזמין אתכם לקחת חלק בבנייה מחדש".

זלנסקי אמר שהוא בוחן דרכים חלופיות להוציא את האוכל של אוקראינה מהמדינה לאחר שהאשים את רוסיה בגניבת אספקת תבואה מוכנה לייצוא. ואמר כי מתנהלות שיחות עם פולין כדי לראות אם ניתן לשלוח מזון מהנמלים בים הבלטי. הוא הוסיף שיש להקים מסדרון ליצוא כמו חיטה ושמן חמניות, כדי למנוע משבר מזון למדינות באפריקה ובאסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה דאבוס שווייץ ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד