כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הגראי"ל שטיינמן : "לא לצאת לטיולים. בכל שנה יש אסון"

אמר לתלמידי ישיבה: "אין לצאת לטיולים ולמקומות סכנה. אפילו עם ההורים זה לא פשוט" • "יש שחושבים שבין הזמנים מותר הכל, אך בכל שנה קורה חלילה וחס אסון"

הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון: עוזי ברק
הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון: עוזי ברק

מידי שנה מגיע הגראי"ל שטיינמן בערב תשעה באב אל ישיבת 'היכל טוביה' לצעירים ברחוב רש"י בבני-ברק, בראשה עומד הגאון רבי ראובן אינדורסקי. הגראי"ל בוחן את תלמידי הישיבה על הפרק הנלמד בישיבה. השנה המבחן התקיים בביתו על פרק 'המניח' במסכת בבא קמא.

לאחר המבחן נשא הגראי"ל דברי התעוררות. בין הדברים אמר לתלמידי הישיבה, כי "אין לצאת לטיולים ולמקומות סכנה ואפילו עם ההורים זה לא פשוט. יש שחושבים שבין הזמנים מותר הכל, אך בכל שנה קורה חלילה וחס אסון". בסוף הביקור בירך הגראי"ל את בני הישיבה שלא ינזקו.

בתוך כך, אמש נערך בבית הגראי"ל כינוס הפתיחה לישיבת 'נר זרח' במושב זרועה - הסניף השלישי של ישיבת 'ארחות תורה'. בכינוס השתתפו רבני ישיבות 'ארחות תורה' ו'נר זרח' ותלמידי הישיבה החדשה.

הגראי"ל נשא דברים על גודל הזכות בהקמת ישיבה, ו"בפרט בזמן שיש מי שרוצים למעט תורה - צריך להרבות תורה. אין חילוק בין 'בין הזמנים' לאמצע הזמן. אין כזה דבר בתורה. רק בגלל שלמדו תורה - צריך קצת לנוח ולאסוף כוחות".
הגראי''ל שטיינמן טיולים היכל טוביה תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד