י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גם אתם מקבלים?

תופעה מטרידה: מה עושים נגד ההודעות של הקנאביס?

כולנו מקבלים הודעות SMS שמנסות למכור לנו קנאביס במחיר מבצע, שיווק עד דלת הבית וכדומה | כיצד ניתן להתמודד עם המטרד הבלתי נגמר | ובכן, ישנו פתרון לפחות חלקי

תופעה מטרידה: מה עושים נגד ההודעות של הקנאביס?
סמארטפון פתוח על טלגרם צילום: unsplash

בחודשים האחרונים כולנו חווים הצפה של הודעות לסמארטפונים שלנו שמנסות למכור לנו קנאביס. מדובר בתופעה שמטרידה לא מעט אנשים אשר על המכשיר שלהם משתלטות הודעות שאין להם עניין בהן.

אחת הסיבות שהופכות את ההודעות הללו ליותר מסתם מטרד, זה שהן מופצות בכמויות כה גדולות כך שהן אינן פוסחות על ילדים ובני נוער.

מי ששולח את ההודעות הללו למעשה מצליח לשים את ידו על מאגר דאטה גדול מאוד של מספרי הטלפון שלנו ועושה בהם שימוש למטרותיו האישיות.

הדרכים להשיג את המידע שלנו לא מאוד מאתגרות: החל מדליפות מידע ועד ניצול קורבנות שלוחצים על קישורים זדוניים ומאפשרים גישה לאנשי הקשר במכשיר שלהם, בהם אנחנו נמצאים.

דוגמה להודעות הספאם.

 

האם אפשר לחסום את ההודעות?

בחברת אבטחת המידע ESET ישראל מסבירים כי באופן כללי לא ניתן לחסום את ההודעות הללו. אך משהו שכן מבקשים בחברה לחדד, זו ההמלצה לא להקליק על הקישורים שנמצאים בהודעות שאתם מקבלים משום שאתם לא יכולים לדעת האם הם זדוניים או מה יקרה לאחר הקלקה עליהם.

בחלק ממכשירי האנדרואיד ישנה אפשרות לחסום הודעות שכוללות מילים בהתאמה אישית, כך שאפשר לנסות לחסום מילים כמו "סמים" ו-"קנאביס".

עושים זאת כך:

· נכנסים לאפליקציית ההודעות ובוחרים בהגדרות.

· בוחרים בחסימת הודעות (Block Messages)

· ואז חסימת משפטים (Block Phrases)

· מזינים את כל המילים והמשפטים שמגיעים באופן עקבי ואתם רוצים לחסום.

ב-iOS המצב קצת יותר מורכב: לא ניתן לבחור מילים לחסימה, אבל אם יש איש קשר או מספר אשר שולח אליכם הודעות באופן עקבי, תוכלו לחסום אותו על ידי בחירה באיש או במספר ובחלון שנפתח גוללים מטה עד שמופיעה אפשרות "חסום מתקשר זה".

הודעות טקסט קנאביס חברת ESET הטרדות טלפוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד