י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לילה סוער במליאה

גנץ הסכים לפשרה, הליכוד חזר בו וחוק 'ממדים ללימודים' - אושר

מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה באופן סופי את חוק "ממדים ללימודים" המעניק מלגות ללוחמים משוחררים מצה"ל עבור לימודים | החוק עבר רק לאחר ששר הביטחון גנץ הציע פשרה וקרא להצביע בעד הסתייגות האופוזיציה ולהעלות את גובה המימון | 55 ח"כים הצביעו בעד - 6 התנגדו  

גנץ במהלך ההצבעה
גנץ במהלך ההצבעה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

לאחר ימים מתוחים בהם הליכוד התבצר בעמדתו שלא לאשר את חוק ממדים ללימודים ובקואליציה התקשו לתמוך בו, הלילה הכנסת אישרה את החוק אחרי ששר הביטחון הציע פשרה ששכנעה את הליכוד לחזור בה מהתנגדותה.

תוך כדי הדיון עלה שר הביטחון לדוכן הנאומים במליאה ופנה לליכוד עם הצעת פשרה, לפיה ההצעה לממן ב 100% את הלימודים תתקבל בחלקה, וסכום המימון יעלה מ 66% לפי הנוסח המקורי ל 75%.

"חיילי צה"ל אף פעם לא היו חלק מהמשחק הפוליטי – ואני חושב שכל אחד כאן צריך לעמוד ולהסתכל על עצמו ולשאול לאן הגענו? יש שאומרים לי שכדאי לי למשוך את הוויכוח – אני פוגע בליכוד, ומצטייר כמי שפועל לטובת החיילים. אני החלטתי לשים לזה סוף. המטרה שלי היא לא לפגוע בליכוד אלא לחזק את חיילי צה"ל ולשמור על שלמות הממשלה", אמר גנץ.

"לכן, אני מבקש להציע לקבל את ההסתייגות שהוצעה גם על ידי האופוזיציה ולהעלות את גובה המלגה ל-75%. זו הצעה שמשמרת את העיקרון המוביל בבסיס השיטה של תמיכת המערכת מזה, ומחוייבות הפרט מזה, ומגדילה את מה שחיילי צה"ל הלוחמים קיבלו אי פעם".

יצויין כי סיעת הליכוד ופורום ראשי האופוזיציה התכנסו אל תוך הלילה, שם קיבלו את הצעת הפשרה והסכימו להסיר את התנגדותם לחוק, שלבסוף עבר ברוב קולות. אמנם לא בתמיכת הליכוד מאחר וההצעה נהפכה על ידי הרשימה המשותפת להצבעת אמון בממשלה.

הצעת הפשרה עוררה עימות בגוש הימין שמנהל את האופוזיציה לאחר שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ביקש להמשיך ולהתנגד גם להצעת הפשרה ובכך למעשה להפיל את החוק, כשמטרתו היא לא לסייע לקואליציה בשום עניין למרות חשיבות החוק, אך כאמור הצעתו לא התקבלה.

ממדים ללימודים בני גנץ פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד