י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התרגשות שיא

בראשות בן הרבי: חסידי גור בארה"ב התכנסו לטובת הת"ת

התרגשות שיא נרשמה בקרב קהילת חסידי גור בארצות הברית אשר התכנסו ביום ראשון השבוע לדינר מיוחד לטובת תלמוד תורה "אמרי אמת" • בשיאו של המעמד הושמעו דבריו של האדמו"ר ששוגרו למעמד

בראשות בן הרבי: חסידי גור בארה"ב התכנסו לטובת הת"ת
הדינר לטובת הת"ת של חסידי גור בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

מאות חסידי גור המתגוררים בארצות הברית התכנסו ביום ראשון לדינר מיוחד שנערך לטובת תלמוד תורה "אמרי אמת" של החסידות שם לומדים מאות ילדי החסידות. המעמד נערך בראשותו של הרה"צ רבי אברהם מרדכי אלתר בנו של האדמו"ר מגור אשר הגיע למקום בשליחות אביו.

שיאו של המעמד המיוחד היה כאשר הושמעו דברות קודשו של האדמו"ר מגור אשר שוגרו למעמד המיוחד למען התלמוד תורה של החסידות במקום. בדבריו שיבח האדמו"ר את כל הנרתמים למען מקום תורה זה שעתיד לגדל דורות של תלמידי חכמים בדרך החסידות.

הגאון רבי הערשל רוטנברג, המכהן כמרא דאתרא של חסידי גור בארצות הברית נשא אך הוא דברי ברכה במעמד המיוחד כאשר לאחר מכן הוא ערך מבחן פומבי יחד עם ראש הישיבה הגאון רבי ישראל משה אולבסקי על מאה ועשרים דפי גמרא "מזומנים" שנלמדו על ידי תלמידי התלמוד תורה, כפי הוראתו וסדר הלימוד שהשריש האדמו"ר. לאחר מכן נאמרו במקום פרקי תהילים על ידי הגאון רבי חיים כהן רבם של חסידי גור בשכונת פלטבוש בברוקלין לרפואתם של רבי ישראל יהודה בן ציפורה ופנחס מנחם בן דליה הזקוקים לרפואה שלמה בתושח"י.

יצוין כי קודם למעמד המיוחד עברו מאות החסידים בחדרו של הרה"צ רבי אברהם מרדכי אלתר בנו של האדמו"ר לברכה כאשר הוא העניק לכלל החסידים ספר מכתבי תורה ושקדים שנשלחו היישר מישראל על ידי האדמו"ר מגור. המעמד המרומם הסתיים לקראת חצות לילה כאשר מאות החסידים יצאו בתחושה של התרוממות למען הגדלת התורה והאדרתה.

 

האדמו"ר מגור חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד