ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כרוזים בירושלים: "לבצע חרקירי בחיילים חרדים"

תחת הכותרת 'מבצע חרדקירי' מגייס ארגון 'מבצר' מתנדבים "לקיים בהידור ובמסירות נפש קנאת פנחס של 'ויקח רמח בידו'" • ארגון חדו"ש התלונן במשטרה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

פשקוויל המחפש מתנדבים לביצוע 'חרקירי' בחיילים חרדים הוביל לתלונה במשטרה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הגישה היום (ב) תלונה נגד מפיצי הפשקוויל הקורא לפגוע בחיילים חרדים.

תחת הכותרת 'מבצע חרדקירי' קורא הפשקוויל: "לקיים בהידור ובמסירות נפש קנאת פנחס של 'ויקח רמח בידו'". מספרי הטלפון המתפרסמים בפשקוויל המופץ בירושלים מובילים לארגון "מבצר – המרכז להגנה מבעיות הגיוס". עם זאת, חשוב לציין כי יתכן ומדובר בגימיק או מתיחה.

הפשקווילים נמצאו בשכונת רמת שלמה בירושלים. נכתב בהם ש"אין צר וצורר בימינו אלא שלטון הרשע ושלוחיו החרד"קים, העושים מעשה זמרי בהיותם במחיצת בנות מדין בצבא הציוני".

הפשקוויל: "נמנו וגמרו כי בכל עיתות היום יהיו מזומנים אנ"שים עיתיים בכל אתר ואתר בארה"ק לקיים בהידור ובמסירות נפש קנאת פנחס של ויקח רמח בידו ולעשות לכל חרד"ק וחרד"ק באשר הוא חרקירי, עד אשר יתמו מח"טיאי הרבים בגדר בל יראה ובל ימצא, ולא יוסיפו לעשות עוד כדבר הזה בכרם בית ישראל".

מספרי הטלפון המצורפים לפשקוויל מובילים למערכת לניתוב שיחות של "מבצר – המרכז להגנה מבעיות הגיוס". ההודעה של הארגון מציעה בין היתר את האפשרויות הבאות: "לדיווח על בחור או אברך שהתגייס או מתפתה להתגייס – נא להקיש 5; למסירה בדיסקרטיות של כל מידע חשוב - נא להקיש 6; להרשמה להתנדבות לפעילות הארגון – נא להקיש 7".

מבירור קצר עולה כי הארגון הוקם לפני מספר חודשים. באפריל האחרון הפיץ חוברת בה הושווה המצב הנוכחי "למצבים אחרים בהיסטוריה היהודית", בהם "נדרשו יהודים לעמוד על נפשם נוכח גזירות המושלים השונים להעבירם על דת, עד כדי מסירת נפשם בפועל".

במכתב ששלח ראש עמותת חדו"ש, עו"ד אורי רגב, לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', הוא כותב: "תוכנו של הכרוז מדבר בעד עצמו. בנסיבות המאבק האלים המתרחש בחוגים קיצוניים בקהילה החרדית כנגד החרדים המתגייסים לצבא, נראה שלא ניתן להתייחס אל הכתוב בשוויון נפש או בזלזול".

רגב מציין: "גם בחקירתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, הסביר הרוצח את מעשהו כמתבסס על מודל הקנאות של פנחס ועל הריגתם של זמרי וכוזבי על ידיו. לא מקרה הוא לפיכך, שאף כותבי הכרוז בחרו לתאר את התנגדותם לחרד"קים ברוח זו". לדבריו, "ארועי התקופה האחרונה בשכונות חרדיות, והמתקפה האלימה על חרדים הממלאים את חובתם האזרחית בשירות הצבאי, מחייבים התייחסות מחמירה לאיומים אלה, ונחישות בהתמודדות אתם. נראה כי דרושה התערבותכם הדחופה לוודא חקירת האחראים לכרוז ופעולותיהם, אשר לכאורה מהוות עבירות פליליות חמורות".

ניסיונות להשיג את תגובת 'מבצר' לא צלחו. לכשתתקבל תגובתם - תפורסם.
חייל חרדי חרקירי פשקוויל מבצר משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד