כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המלחמה בעברייני התנועה

כאשר אדם מבצע עבירת תעבורה, הוא צריך לקחת בחשבון כי הוא עלול לגרום לנזק גופני לאדם או לרכוש, ולעיתים אף למוות, לכן מערכת החוק מתייחסת בכובד ראש לכל עבירה כזו

המלחמה בעברייני התנועה
עברייני תנועה צילום: Pixabay

עבירות תעבורה נחשבות בין העבירות הקשות ביותר במערכת החוק, מהסיבה הפשוטה כי הן מסכנות את חיי המשתמשים בדרך. כאשר אדם מבצע עבירת תעבורה, הוא צריך לקחת בחשבון כי הוא עלול לגרום לנזק גופני לאדם או לרכוש, ולעיתים אף למוות, לכן מערכת החוק מתייחסת בכובד ראש לכל עבירה כזו. על מנת להתמודד עם עבירות מסוג זה, המדינה נוקטת במדיניות אכיפה בלתי מתפשרת, בין אם מדובר באמצעי אכיפה גלויים או סמויים, אמצעים אלקטרונים או אנושיים.

להתמודד עם אישומים חמורים

ללא ספק, נהיגה בשכרות נחשבת לאחת מעבירות התנועה החמורות ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל. על פי החוק, נהג שיכור הוא לאו דווקא אדם המתנהג כשיכור, מתנדנד, מועד, קל ראש ומסוחרר - הוא למעשה אדם אשר עומד באחד משלושה קריטריונים עיקריים. הראשון, הוא אדם השותה משקאות אלכוהול בזמן נהיגה או בזמן שהוא ממונה על הרכב (לדוגמה, אדם אשר מלווה נהג צעיר\חדש אשר חייב ליווי). השני, אדם אשר מצויים בגופו סמים מסוכנים או תוצרי חילוף חומרים של סמים מסוכנים. יתר על כן, על פי פקודת התעבורה ישנו מינון אלכוהול מותר, הן בנשיפה והן בדמו של נהג, אשר מי שעובר אותו- נחשב על פי החוק כנהג שיכור. בעקבות החומרה הרבה שרואה בחוק בנהיגה בשכרות, גם העונש חמור בהתאם. כאשר מתגלה כי אדם נהג שיכור, קצין משטרה יכול לשלול את רישיונו באופן מיידי ל- 30 ימים, ולאחר משפט בבית הדין לתעבורה הפסילה עלולה להתארך לשנתיים תמימות. על מנת להתמודד עם האישום החמור, מומלץ לפנות אל עורך דין מומחה לדיני תעבורה מהרגע שנעצרתם לבדיקת שכרות על מנת לקבל הנחיות והסברים בכל הנוגע להתחייבויותיכם לבדיקות כאלה ואחרות, כמו גם לזכויותיכם. עורך הדין יוכל לסייע לכם להתמודד עם האישום ואף להציג לבית המשפט נסיבות מקלות או כשלים שהתרחשו במהלך הבדיקה וכך להוביל לענישה מקלה או אפילו זיכוי מלא.

בדיקה לאחר שלילת רישיון

לעיתים לאחר שלילת רישיון נהיגה של אדם בעקבות אישומים כמו נהיגה בשכרות, יהיה עליו לעבור בדיקת כשירות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים על מנת לקבל אישור לחזור ולנהוג. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יערוך לנהג בדיקות כשירות, כמו גם הערכות פסיכולוגיות, פסיכיאטריות ורפואיות על מנת לקבוע האם על פי הקריטריונים של המכון הוא מתאים לשאת באחריות הכרוכה בנהיגה. יחד עם זאת, גם אם חוות הדעת אותה העניק המכון אודות כשירותו של אדם זה או אחר הינה שלילית, אין זה אומר שכלו כל הקיצים – ניתן לערער על החלטת המכון, לבקש בדיקה חוזרת ולהציג בפניהם חוות דעת חדשות.

לקבל ייעוץ משפטי מהמומחים בתחום

ישנם אין ספור מקרים בהם נהגים או מבקשי רישיון מתמודדים עם קשיים כאלה ואחרים בהתנהלות עם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הן בעקבות עבירות תנועה שביצעו שלאחריהן הופנו על ידי המשטרה, מכון הרישוי או סמכות הרישוי של צה"ל, והן בעקבות מחלות ומצבים רפואיים איתם הם מתמודדים. עם זאת, פניה אל עורך דין תעבורה הכי טוב בארץ תוכל לסייע לכם להתמודד עם הקשיים, להגיש ערעורים במידת הצורך וכמובן להעניק ייעוץ וליווי לאורך כל התהליך, עד לקבלת האישור הנכסף. עורך הדין משה רבי הוא עו"ד מומחה לענייני תעבורה אשר סייע לאין ספור לקוחות ממליצים בזכות ניסיונו הרב, כמו גם הידע הנרחב שלו בלשון החוק ובנהלי פקודת התעבורה. אם גם אתם עברתם תאונת דרכים, נתפסתם נוהגים בשכרות או אתם זקוקים לליווי אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, עורך הדין משה רבי ישמח להעניק לכם ייעוץ, ליווי וייצוג ברמה הגבוה ביותר. מעוניינים בפרטים נוספים? חייגו למספר 036139595 ונשמח לסייע.

עבירות תעבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד