י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"טרור בחסות המדינה"

עיראק מתכננת 'להוציא להורג' אזרחים שייצרו קשר עם ישראל

חקיקה חדשה בעיראק קובעת עונש מוות לכל מי שייצור קשר עם ישראל או עם ישראלים, כולל עיראקים המבקרים בשגרירויות ישראל וארגונים הקשורים לישראל מעבר לים

ישיבת פרלמנט בעיראק: אילוסטרציה
ישיבת פרלמנט בעיראק: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

עיראק עומדת להנהיג חוק דרקוני שיוציא להורג אזרחים שיוצרים קשר עם ישראלים. החדשות על החקיקה הברברית מגיעות כאשר נציגים עיראקים בכירים אמורים לבוא השבוע ללונדון לוועידת סחר בה יערכו אותם שרים בריטיים. אנליסטים הדגישו את ההשפעה מרחיקת הלכת של החקיקה המוצעת, המתייחסת לאזרחים זרים בעיראק ואזרחים עיראקים מחוץ לעיראק. כולל עיראקים המבקרים בשגרירויות ישראל וארגונים הקשורים לישראל מעבר לים.

לצד איסור נסיעה לישראל, החוק גם אוסר על כל תקשורת עם ישראלים, לרבות באמצעות רשתות חברתיות. זה הולך רחוק יותר מחקיקה דומה במדינות כמו כווית, מה שהופך אותה ללא ספק לחוק האנטי-ישראלי הרע ביותר בעולם הערבי.

חברי מועצת הנבחרים העיראקית הצביעו בשבוע שעבר בעד קידום טיוטת הצעת החוק, שכותרתה "איסור על נורמליזציה וכינון יחסים עם הישות הציונית". ההצעה עומדת כעת בפני ועדת משנה פרלמנטרית, אבל פרשנים אומרים שזה צפוי להפוך לחוק. הצעת החוק אוסרת על "קשר ותקשורת מכל סוג ואמצעי עם הישות הציונית הכובשת, נתניה ונציגיה, בין אם יחידים ובין אם מוסדות או ארגונים, מכל סיבה שהיא".

הוא גם אוסר על כל "סיוע כספי או מוסרי לישראל או לארגונים ישראליים, או קידום כל רעיונות, אידיאולוגיה, עקרונות או התנהגות ישראלית או ציונית, בכל צורה שהיא, כל מי שיימצא אשם יעמוד בפני הוצאה להורג או מאסר עולם".

אם הוא יעבור, החוק יכסה את כל עיראק, כולל האזור האוטונומי למחצה של כורדיסטן, כשיהודי עיראק מזהירים שהוא יסכן בני משפחה שידברו זה עם זה מעבר לגבולות. כך מדווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

לאחר הבחירות באוקטובר האחרון, בראש הקואליציה השולטת עומד איש הדת האנטי-מערבי השיעי המשפיע מוקתדא א-סאדר, שהציג את הצעת החוק. בן דודו, ג'עפר אל-סאדר, הוא השגריר הנוכחי של עיראק בבריטניה ונואם בוועידת האביב של מועצת העסקים של עיראק בריטניה השבוע בלונדון, המבטיחה "הזדמנויות רשת עסקיות".

בספטמבר 2020 המטיף השיעי בעיראק, מוקתדא א-סדר, אמר: "הנורמליזציה היא השפלה. אני מזהיר את האויב של האל, נתניהו, שלא יבוא לעיראק. שלא תעז לחשוב על פתיחת שגרירות פה או על משהו מרגיז יותר. זה יהיה סופכם, לפי פסוקי הקוראן".

שרים בריטיים התבקשו השבוע להסביר את הקשר שלהם עם משטר הדוגל במוות לכל מי שיוצר קשר עם ישראל או עם ישראלים, שלדברי המבקרים יחלק משפחות וחברים. מנהיג יהודי בריטניה אדווין שוקר, יליד עיראק, כינה את הצעת החוק "ברברית" ו"עלבון לעיראק ולאנשים הטובים בעיראק איתם גדלנו, שרוצים שלום, ולהתחבר מחדש עם יהודי עיראק באשר הם".

הוא אמר: "אלה ואחרים מאוימים כעת בהוצאה להורג. זהו טרור בחסות המדינה נגד אזרחים, ואני למשל גנזתי כל תוכנית לבקר במדינה או להתחבר אליה, למרות שאני אזרח בריטי.

"אני קורא לממשלת בריטניה לדרוש הבהרות ולנקוט את האמצעים המתאימים נגד אכזריות כזו". לורד האוול, שאמור לשאת את הנאום המרכזי בוועידת העסקים העיראקית-בריטניה היום (שלישי), לא היה מודע להצעת החקיקה. הוא אמר ל- Jewish News: "בוודאי לא הייתי מאשר את זה. למעשה, אני אדבר בעיקר על מגמות חדשות במדיניות החוץ הבריטית עבור כל האזור, לא רק בעיראק".

אין זו הפעם הראשונה שמחוקקים עיראקים ממנפים את עונש המוות בכל הנוגע לישראל. בתקופת שלטונו של סדאם חוסיין, חוק העונשין מתקופת מפלגת הבעת' קרא להוציא להורג את אלה ש"מקדמים, או מתחברים לארגונים ציוניים".

עיראק בריטניה יהודים סדאם חוסיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד