ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ירקו לו בפרצוף

יהודי חובש כיפה הותקף על ידי שני מוסלמים

יהודי שצעד בקורסו סן גוטרדו במילאנו, הותקף על ידי שני ערבים ביום שבת האחרון. הם ירקו לעברו ורדפו אחריו. העוברים והשבים האחרים העמידו פנים שאינם רואים את המתרחש. היהודי נמלט והם החלו לרדוף אחריו, אבל ויתרו מיד

חובש כיפה: אילוסטרציה
חובש כיפה: אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

יהודי חובש כיפה הותקף על ידי שני מוסלמים בקורסו סן גוטרדו בעיר מילאנו שבאיטליה. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, היהודי הותקף על ידי שני ערבים שרדפו אחריו ברחוב ופגעו בו בשבת האחרונה בשעות אחר הצהריים המאוחרות, בעת שחזר הביתה.

נציג הקהילה היהודית כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "שני ערבים ירקו לעברו ורדפו אחריו, ועמדו להצטרף אליהם עוד שניים. העוברים והשבים האחרים העמידו פנים שהם לא רואים. הוא רץ והם התחילו לרדוף אחריו אבל ויתרו מיד".

האיש שהותקף הוא עורך דין הוא בן 30 והוא סיפר על כך לדוידה רומנו, נציג של הקהילה היהודית ונשיא מוזיאון הבריגדה היהודית. "אמרתי לו שאני כל כך מצטער והמלצתי לו להגיש תלונה, מה שהוא עשה מיד עם צאת השבת, הוא אדם דתי, שמקפיד על שבת, הוא לא רצה להגיב על זה בשבת". עוד הוסיף כי השניים שאלו אותו אם הוא יהודי, וכשענה בחיוב, חטף מטר של יריקות וקללות נמרצות.

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנטישמיות ופשעי שנאה משגשגים בחברה שמתייחסת אליהם באדישות. תקיפה אנטישמית חמורה שספג צעיר יהודי במילאנו".

עוד כתב השגריר: "לא פחות חמורה הייתה שתיקת העוברים והשבים, פרשיות כאלה המחזירות אותנו לאינדיקציה הקטגורית של התנ"ך המצווה עלינו לא לצפות בסכנת חיים של חבר, אנו סומכים על עבודת הרשויות והמשטרה האיטלקית שידעו לאכוף את החוק ולהתערב נגד התוקפים".

מילאנו איטליה כיפה אנטישמיות דרור אידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד