י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר 24 שעות

דיווח באיראן: שני סוכנים חוסלו בדרום מזרח המדינה

כ-24 שעות לאחר חיסולו של בכיר משמרות המהפכה, פעילים ואתרי אופוזיציה איראניים דיווחו על חיסולם של שני סוכנים איראניים במחוזות סיסטן ובלוצ'סטן בדרום מזרח איראן. משמרות המהפכה והתקשורת הממלכתית טרם אישרו את הידיעה

דיווח באיראן: שני סוכנים חוסלו בדרום מזרח המדינה
אחד המחוסלים: חאמד ראיסי צילום: תקשורת איראנית

האיראנים מנסים להתאושש מהחיסול המסתורי לאור יום של בכיר משמרות המהפכה, חסן ציאד חדאירי, בלב טהרן, ואתמול (שני) דווח על עוד חיסולים והפעם של סוכנים איראניים. לפי הדיווח, חאמד ראיסי מהכפר קושוק בעיר קסרקנד, נהרג על ידי חמושים אלמונים בכפר טבאקול. האיש השני שחוסל הוא וחיד נזרי. משמרות המהפכה והתקשורת הממלכתית טרם אישרו את הידיעה הזו, אך אתרי אופוזיציה ציינו כי הדיווח נכון ואף פרסמו תמונה של אחד המחוסלים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' על פי דיווחים בתקשורת האיראנית, הבכיר האיראני שחוסל לאור יום ראשון בטהרן, היה חלק מיחידת 840 של כוח קודס של משמרות המהפכה והיה אחראי בין היתר על תקשורת וגיוס אזרחים שיפגעו בישראלים במקומות שונים בעולם.

מקורות ביטחוניים אירופאים אמרו לערוץ הטלוויזיה Iran International כי הבכיר שחוסל, נקשר למספר פעולות נגד אזרחים ישראלים באסיה, אירופה ואפריקה. חסן ציאד חדאירי, היה אחראי על סדרת מבצעים נגד ישראלים ויהודים. ב-15 בפברואר 2012, מכוניתו של דיפלומט ישראלי בניו דלהי - הודו, התפוצצה לאחר שפצצה מגנטית שהצמידו שני רוכבי אופנוע איראניים התפוצצה ופצעה קשה את אשתו של הדיפלומט והנהג שלה.

באותו יום בוצעו כמה פעולות כושלות בגאורגיה ובכמה מדינות נוספות במרכז אסיה נגד מטרות ישראליות, אך המבצע האיראני הבולט שנכשל בוצע בתאילנד ב-16 בפברואר של אותה שנה. לפני שהמבצע יצא לדרך, התפוצץ אחד המטענים בבית של האיראנים, אחד הסוכנים האיראנים פוצץ רימון לאחר שנהג מונית סירב להסיעו, ורימון שני בעת ששוטרים מקומיים ניסו לעצור אותו. אך נכשל ונפצע ואיבד את רגליו לאחר שהרימון השני פגע בעץ וחזר לעברו. קצין בכיר במשטרת תאילנד אמר ב-2012 כי פיצוץ שלישי אירע בביתו השכור של המחבל בבנגקוק, שבו מצאו הרשויות חומרי נפץ.

איראן משמרות המהפכה טהרן חיסולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד