י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ריצה 23 שנה בכלא

7 מיליון דולר פיצויים לאדם שהורשע בטעות ברצח

העיר ניו יורק הסכימה לשלם 7 מיליון דולר לאדם ששהה 23 שנים מאחורי סורג ובריח על רצח שלא ביצע, כך קבע המבקר המדינה בראד לנדר. התיק נגד וויליאמס נשען בעיקר על עדויות של כמה עדי ראייה. אחד מהם היה שוטר

שוטרים בניו יורק: אילוסטרציה
שוטרים בניו יורק: אילוסטרציה

גרנט וויליאמס גבר מניו יורק, שוחרר ביולי האחרון מהכלא לאחר שריצה 23 שנות מאסר בגין אשמה של ירי ב-1996 מחוץ למתחם דיור ציבורי בסטטן איילנד. וויליאמס, בן 51, שוחרר על תנאי בשנת 2019. הוא הגיש תביעה, אך למשרד המבקר יש סמכות ליישב תביעות מסוג זה ללא הליכים משפטיים ומדי פעם המשרד עושה זאת.

עורך דינו של וויליאמס, אירווינג כהן, אמר כי העיר "עשתה את הדבר הנכון" בכך שהגיעה להסדר במהירות. "זה יעזור לו להתקדם ולנסות לעמוד על הרגליים, ולבסוף לשים את הסיפור מאחוריו", אמר כהן. התיק נגד וויליאמס נשען בעיקר על עדויות של כמה עדי ראייה. אחד מהם היה שוטר שרדף אחרי החמוש - ובתחילה נתן תיאור שלא תואם את וויליאמס.

התובעים במשפטו ביקשו גם להציע קשר בין וויליאמס לבין כובע בייסבול שהפיל היורה במקום, אם כי הכובע מעולם לא נבדק בבדיקת DNA שיכול היה להצביע על מי שחבש אותו. הכובע היה מעוטר עם הלוגו של Wu-Tang Clan. וויליאמס עבד באולפן בסטטן איילנד של קבוצת מוזיקה שגם מייצרת את הכובעים כאלה. שום ראיה פיזית, משפטית או דיגיטלית לא קשרה את וויליאמס לפשע, וכמה עדים העידו שהוא לא היורה.

עד ראייה אחר, חבר של הקורבן, אמר גם הוא לחוקרים כי וויליאמס לא היה היורה. אבל המשטרה לא סיפרה על כך לתובעים עד לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, והעד הזה לא העיד במשפט. וויליאמס ערער ללא הצלחה על הרשעתו במשך שנים, לפני שמשרד התובע המחוזי של סטטן איילנד, מייקל מקמהון, הסכים לבדוק אותה. בסופו של דבר בוטלה הרשעתו, והשופטים אמרו כי הם מאמינים כעת שהוא חף מפשע. וויליאמס אמר לכתבים שהוא מעולם לא איבד את האמונה שהוא יזוכה ונהג לספר לאסירים אחרים שהם יראו את זה בחדשות מתישהו.

תשלום פיצויים מיליוני דולרים רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד