י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מומחים מטילים ספק

בצפון קוריאה טוענים: בלמנו את התפרצות הקורונה

שבועות בודדים לאחר הדיווח על התפרצות משמעותית של נגיף הקורונה בקוריאה הצפונית, נמסרה אתמול הודעה רשמית של המשטר הצפון קוריאני ולפיה, ההתפרצות הגיעה אל סיומה לאחר שמומחי הבריאות של המדינה הצליחו להשתלט על הנגיף. אך מומחים מסתייגים מההודעה

בצפון קוריאה טוענים: בלמנו את התפרצות הקורונה
מנהיג צפון קוריאה עוטה מסיכה צילום: צילום מסך מהתקשורת בצפון קוריאה

מומחים ברחבי העולם מטילים ספק בהודעה שהוציאה צפון קוריאה בה נאמר כי הם הצליחו להשתלט על התפרצות הקורונה במדינה, וזאת משום שקוריאה הצפונית לא הצטיידה בחיסונים ואין שום היתכנות לכך שהיא עצרה את ההתפשטות, מבלי להטיל סגר מוחלט על כל המדינה למשך מספר שבועות, דבר שלא קרה אפילו לא באופן חלקי.

כחלק מהניסיון להציג תדמית של 'אחרי המגפה', הופיע קים ג'ונג און בטקס הלוויה לבכיר בצבא קוריאה הצפונית, כשהוא ללא מסכה על פניו, בשונה מההופעות הקודמות שלו בציבור בשבועות האחרונים שבהן הקפיד לעטות מסכה, הוא וכל השוהים במקום. קים ג'ונג און לא היה היחיד שהופיע בטקס ההלוויה בלא מסכה, וכמוהו נצפו גם חיילים לובשי מדים טקסיים שגם הם לא עטו מסכה. עם זאת, שאר המשתתפים כן נדרשו לעטות מסכה על פניהם.

ההערכה היא שקים לא עטה מסכה, במטרה לשדר לעם בקוריאה הצפונית את התחושה שאכן המגיפה הגיעה אל סיומה, ושכעת ניתן לחזור לחיי שגרה. נראה שבקוריאה הצפונית החליטו לחיות לצד הקורונה, ולאפשר לנגיף להתפשט במהירות, על מנת להגיע מספר גבוה של מחלימים ובכך למגר את ההתפרצות על ידי חיסון עדר. מאחר ומדובר בהתפשטות של זן אומיקרון, הנחשב לפחות מסוכן מקודמיו, ההערכה היא שגם בקוריאה הצפונית לא יתמודדו עם משבר גדול במיוחד.

ההלוויה בה השתתף קים הייתה של הגנרל היון צ'ול האה, שהיה בכיר מאוד בצבא קוריאה הצפונית, וככל הידוע הוא גם היה זה שהכשיר את קים לתפקידו כשליט המדינה, בשלהי תקופת חייו של אביו, קים ג'ונג איל. הרודן הצפון קוריאני יצא מגדרו, והיה מנושאי ארונו של הגנרל המת, ואף הצטלם כשהוא מכסה בעצמו את קברו של רבו: "שמו של היון צ'ול האה ייזכר תמיד לצד שמו של קים ג'ונג איל" אמר רודן צפון קוריאה למשתתפים בהלוויה.

קים ג'ונג-און צפון קוריאה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד