ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הקרב על המטוסים

ארדואן זועם: "אין עוד מישהו שנקרא מיצוטאקיס בספר שלי"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי הוא לא מכיר יותר בראש ממשלת יוון ויסרב לפגוש אותו בפסגה מתוכננת. ארדואן האשים אותו בכך שביקש למנוע את מכירת מטוסי קרב מתוצרת ארה"ב לטורקיה בעת ביקור בארה"ב

ארדואן זועם: "אין עוד מישהו שנקרא מיצוטאקיס בספר שלי"
נשיא טורקיה ארדואן צילום: מתוך טוויטר

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי הוא "לא מכיר יותר" בראש ממשלת יוון השכנה, ויסרב לפגוש אותו בפסגה מתוכננת. ארדואן האשים את ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, בכך שביקש למנוע מכירת מטוסי קרב מתוצרת אמריקאית לטורקיה בעת ביקור בארה"ב. "אין עוד מישהו שנקרא מיצוטאקיס בספר שלי", אמר ארדואן לכתבים לאחר ישיבת ממשלה היום. יוון הגיבה כי היא לא תיכנס ל"עימות של הצהרות". המחלוקת באה על רקע האיומים של טורקיה למנוע הרחבה מועצת נאט"ו.

טורקיה האשימה את פינלנד ושוודיה בסיוע לחברי מיליציות כורדיות שלדבריה מהווים סיכון לטורקיה. ארדואן האשים את יוון, בעלת ברית בנאט"ו, בנתינת מחסה ל"טרוריסטים" ואמר כי מתן אפשרות לחזרה של יוון לגוש הביטחון ב-1980 הייתה טעות. המתיחות גברה בין השכנים בים התיכון, לאחר שראש ממשלת יוון לחץ על הקונגרס האמריקני לא לבטל את האיסור על טורקיה בתוכנית רכישה של מטוס הקרב של הדור הבא F-35.

לפי הדיווחים, ממשל ביידן שוקל לבטל את האיסור שהוטל לאחר שאנקרה רכשה מערכת הגנה אווירית S-400 מרוסיה ב-2019. ארדואן אמר כי מדובר בשתדלנות של פקידים אמריקאים נגד טורקיה והפרת הסכם "לא לערב מדינות שלישיות" בסכסוכים בין אנקרה לאתונה. הנשיא הטורקי גם הודיע ​​כי פסגה מתוכננת ראש ממשלת יוון בוטלה, והתחייב "לעולם לא להסכים לקיים פגישה עם המנהיג היווני".

בעוד שיוון וטורקיה הן בעלות ברית בנאט"ו, לשניהם מערכת יחסים מתוחה שאיימה באופן קבוע לגרום למלחמה ביניהם, הם מסוכסכים לגבי מעמדה של קפריסין מאז הסכסוך של 1974 שחילק את האי לשניים, ובשנת 2020 אנקרה פרסה ספינות מלחמה כדי לחפש מאגרי גז במים המוכרים בינלאומית ששייכים ליוון.

רג'פ טייפ ארדואן יוון טורקיה מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד