י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הבחירות בחג השבועות

חבר הפרלמנט קורא להצביע לפני הזמן מחשש שיפסיד

חבר הפרלמנט מאיר חביב מתמודד שוב על תפקידו בפרלמנט הצרפתי. אך בשל קיום הסבב הראשון בחג השבועות, קיים חשש כי לא יבחר שוב. במטה של חבר הפרלמנט מאיר חביב מדגישים: "תינתן אפשרות להצביע דרך האינטרנט לפני החג - מאיר נלחם כמו אריה בשבילנו במשך שנים, עכשיו עלינו להתגייס ולהצביע"

חבר הפרלמנט קורא להצביע לפני הזמן מחשש שיפסיד
חבר הפרלמנט מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

הסבב הראשון בבחירות לפרלמנט הצרפתי (במדינות שמחוץ לצרפת) צפוי להתקיים ביום ראשון 05.06.22 – כלומר בחג השבועות עצמו, דבר שימנע מאלפי מצביעים שומרי מצוות להגיע לקלפי. בפרלמנט הצרפתי מיוצגים גם אזרחים המתגוררים מחוץ לצרפת. אזרחי צרפת המתגוררים בישראל, יחד עם אזרחים צרפתים המתגוררים באיטליה, יוון, טורקיה, קפריסין, מלטה, סן מרטין והוותיקן, יבחרו שוב את נציג המחוז שלהם בפרלמנט בצרפת.

תאריך הבחירות שחל ביום חג בישראל, צפוי להשפיע בעיקר על מי שכיהן בתפקיד ב-9 שנים האחרונות ונבחר בעבר ברוב מוחץ (88%) על ידי המצביעים הצרפתים המתגוררים בישראל - חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב. אמנם תינתן אפשרות להצביע דרך האינטרנט מספר ימים קודם לכן (מיום שישי 27.05.22 עד ה-01.06.22) אך מדובר באמצעי יחסית חדש שלא מוכר למצביעים, בטח לא המבוגרים שבהם, שמהווים חלק לא מבוטל מקהל המצביעים המתגוררים בישראל.

חבר הפרלמנט מאיר חביב ידוע כחבר פרלמנט לוחמני אשר התגייס אין ספור פעמים במאבקים נגד האנטישמיות בצרפת, ההכרה באנטי-ציונות כאנטישמיות, יזם והוביל את החקירה הפרלמנטרית בצרפת על רצח שרה חלימי הי"ד ומאבקים ציבוריים רבים. בשל דעותיו והקרבה שלו לישראל, הוא אישיות מאוימת בצרפת והוא חי תחת אבטחה.

ממטה הבחירות של חבר הפרלמנט מאיר חביב בישראל נמסר: "מאיר חביב נלחם במשך שנים למען הזכויות של הצרפתים שהוא מייצג, ביניהם הצרפתים המתגוררים בישראל. עכשיו זה הזמן שלנו להתגייס בשבילו ולדאוג שכמה שיותר אנשים יצביעו. עבור רוב המצביעים בישראל, האופציה היחידה להצבעה תהיה דרך האינטרנט. מצד אחד זה "חוסך" את ההגעה לקלפי, מצד שני זה מעלה קשיים טכנולוגיים עבור רבים מהמצביעים. הקהל בישראל מאד מעריך ואוהב את מאיר חביב ואנחנו מאמינים כי בע"ה למרות הקשיים, הוא ינצח גם הפעם".

מאיר חביב בחירות בצרפת חברת פרלמנט אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד