י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השכנים התלוננו

זעם בשכונה החרדית: הקימו ביכנ"ס מאולתר - כך הגיבה העירייה

חצי שנה לאחר אכלוס מאסיבי של משפחות ב'גני איילון' ועדיין משתכני שלב ב' תקועים ללא בית כנסת מסודר. בעקבות המצב, התושבים הקימו בתי כנסת מאולתרים בחניונים. לטענתם, "כעת, העירייה הוסיפה חטא על פשע עם צו הריסה מיידי לשירותים בקצה החניון שלא מפריעים לאיש"

זעם בשכונה החרדית: הקימו ביכנ"ס מאולתר - כך הגיבה העירייה
השירותים עליהם ניתן צו הריסה צילום: באדיבות המצלם

סערה בשכונה החרדית: חצי שנה לאחר אכלוס מאסיבי של כ-600 משפחות בשכונת 'גני איילון' בלוד ועדיין משתכני שלב ב' תקועים ללא בית כנסת מסודר.

לטענת תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', בעיריית לוד גוררים רגליים בנוגע להקצאות מסודרות לבתי הכנסת. "בלית ברירה", אומר אחד התושבים, "נאלצנו להקים בתי כנסת מאולתרים בחניונים, בחוסר תנאים.

"וכעת, עיריית לוד הוסיפה חטא על פשע והוציאה צווי הריסה לשירותים הממוקמים בקצה החניון ואינם מפריעים לאיש".

מעיריית לוד מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר בתלונות של שכנים שהשירותים ממוקמים ליד חצר ביתם. המתפללים הקימו שירותים לא חוקיים בשטח פרטי של דיירים והם אלו שהתלוננו לעירייה. לאור זאת העירייה הוציאה צו לטיפול במפגע וכמובן שאין בצו דבר נגד המתפללים ותושבי השכונה".

עוד נמסר: "במקביל נבדקת האפשרות כיצד ניתן לפתור את הבעיה הזמנית ולסייע למתפללים. לצד זאת, עיריית לוד נמצאת בהליך תכנון מתקדם לבתי כנסת רבים עבור הקהילות הרבות בכדי שיהיו במבני-קבע מפוארים וגדולים ואף משתתפת בהוצאות הפיתוח והתכנון".

בקהילה החרדית בשכונה משיבים לטענת העירייה וטוענים כי "אכן העברנו את השירותים לפינה, במרחק של 100 מטרים, כך שזה לא יפריע לאף אחד".

עוד טוענים: "ביתן השירותים השני לא מפריע לאף אחד ובכל זאת העירייה הוציאה צו הריסה. אנחנו מרגישים שיש התנכלות מכוונת קהילה".

לוד בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד