י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"בחירות זה רע"

המסר החרדי לסער ושקד: ערבות חתומה לשותפות בממשלה חלופית עם הליכוד

חבר הכנסת אשר התייחס היום בכנס עורכי הדין באילת למצב הקואליציה ושיגר מסר מפתיע לחברי תקווה חדשה ולאיילת שקד: בואו נקים ממשלת ימין בכנסת הנוכחית עם ערבות חתומה מהחרדים למימוש ההסכמים מול הליכוד. "בואו נקים ממשלה יציבה והומוגנית בדעות שלה"

המסר החרדי לסער ושקד: ערבות חתומה לשותפות בממשלה חלופית עם הליכוד
גדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות הרושם שמתקבל לפיו הממשלה לא תיפול כל כך מהר, ביהדות התורה פועלים לשכנע את תקווה חדשה ואת השרה איילת שקד לפעול להקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית. ביהדות התורה מציעים לאנשי הימין בממשלה ערבות חתומה למימוש סיכומים עם הליכוד. במקביל הם מכים על חטא על השותפות בין בנימין נתניהו לבני גנץ שהתפרקה בעקבות אי העמידה בסיכומים.

מאז פרישת עידית, לא נשמעה כמעט ביקורת מנציגי יהדות התורה כנגד השרה איילת שקד איתה עם שומרים על קשר אדוק. גם כך השיח בין נציגי יהדות התורה לאנשי תקווה חדשה נמשך כל העת באופן חשאי.

היום (שלישי) בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, מעביר חבר הכנסת יעקב אשר מסר לתקווה חדשה ולאנשי ימינה, לפיו אם הם יבואו לממשלת ימין, החרדים יהיו ערבים על הסיכומים. לא בערבות ג'נטלמנית אלא בערבות חתומה על הסכמים ברורים.

"בחירות זה רע", קבע אשר, "אבל ממשלה ללא שלטון זה רע מאוד". הוא מציין כי "אנחנו יכולים להרכיב ממשלה עוד בקדנציה הזאת. אנחנו הצטערנו מאוד, ולדעתי גם נתניהו, על מה שקרה עם גנץ. הפירוק שהתפרק עם גנץ. אני חושב שזאת הייתה שותפות נכונה, כל אחד ויתר קצת. זאת הייתה טעות לפרק ואנחנו על הטעות הזאת לא נחזור".

אשר קרא "לכל השותפים הפוטנציאלים שלנו", כשהוא מכוון לשרים גדעון סער ואיילת שקד, "בואו נקים ממשלה יציבה והומוגנית בדעות שלה". אשר אף מתחייב: "נחתום על ההסכמים לא רק מול הליכוד אלא מול כל השותפות. נלך יחד, נדחה את הבחירות ונביא קואליציה שיכולה להגיע ל-65-67 חברי כנסת, הומוגניות שיכולה לחיות אחת עם השנייה".

בניגוד לחבר הכנסת גפני שלאחרונה מזגזג בכל הנוגע לשותפות עם הליכוד, אשר אמר כי "הברית שלנו היא לא ברית אישית עם נתניהו. אנחנו קשורים קשר עמוק עם הציבור המסורתי. מה לעשות שהציבור המסורתי שמונה יותר ממיליון איש רובו ככולו נמצא בליכוד. בשנה האחרונה לא היה אחד מהממשלה שלא ניסה להציע לנו לבוא תמורת הצבעות או תמיכה כזו או אחרת. לכולם אמרנו לא, גם לשר האוצר אמרנו".

לשכת עורכי הדין אילת יעקב אשר איילת שקד גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד