י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המגיפה בדעיכה

מי שנחשף לחולה קורונה לא נדרש להיכנס לבידוד

ההוראה חלה על מי שנחשף לחולה מאומת, המאומת עצמו עדיין נדרש להישאר בבידוד | במקרים מיוחדים, משרד הבריאות עשוי לתת לאדם הוראה להיכנס לבידוד 

מי שנחשף לחולה קורונה לא נדרש להיכנס לבידוד
מביט בחלון צילום: Unsplash

משרד הבריאות הודיע כי החל מאמש (שני) חובת הבידוד למי שמתגורר עם מאומת לקורונה או מלווה אדם כזה מבוטלת. ההודעה מתייחסת למלווים של ילדים עד גיל 12 וכן לחסרי ישע שאובחנו כמאומתים לנגיף.

המקרים בהם נדרש בידוד, וחובה זו אינה מבוטלת לגביהם: מי שמאומת לקורונה - כלומר, קיבל תוצאה חיובית בבדיקת קורונה מוסדית או PCR. או אדם שקיבל הוראה מיוחדת ממערכת הבריאות להיכנס לבידוד - במקרים מיוחדים, מי שבא במגע הדוק עם חולה מקבל הוראה פרטנית מרופא מחוזי, מראש שירותי בריאות הציבור או מנכ"ל.

החל מאתמול גם בוטלה החובה לעטות מסכות בטיסות הממריאות מישראל ונוחתות בה. זאת בהמשך לביטולה בסוף השבוע של החובה לאזרחים זרים הנכנסים לישראל לעבור בדיקת PCR טרם העלייה למטוס.

לפי נתוני משרד הבריאות, 1,837 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. עוד עולה כי 280 חולים מאושפזים בבתי החולים וכי 103 מהם במצב קשה ו-44 מונשמים. מספר החולים הפעילים הוא 14,111 ומניין המתים מהמגפה הוא 10,833.

לפי המשרד, מקדם ההדבקה הוא 0.95 ומספר הישראלים שהחלימו מהנגיף הוא כ-4.1 מיליון. לפי ההערכות, יותר ממחצית מהמחלימים נדבקו בגל החמישי של המגפה, "גל האומיקרון", וככל הנראה המספר בפועל גבוה יותר מפני שישנם ישראלים שנדבקו ולא זוהו כמאומתים.

יותר מ-6.7 מיליון ישראלים קיבלו עד כה לפחות מנה אחת של חיסון לנגיף הקורונה, ו-6.1 מיליון קיבלו שתי מנות. כ-4.5 מיליון ישראלים קיבלו את מנת הדחף ("הבוסטר") לחיסון, ו-809 אלף נוספים קיבלו מנה רביעית.

קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד