ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
זו היתה התכנית

סוכלה מזימה לרצוח את נשיא ארה"ב לשעבר

סוכלה מזימה לרצוח את נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש, כנקמה על מלחמת עיראק. כך מסרה הבולשת הפדרלית ה-FBI. המתנקש הפוטנציאלי בדק אם יספיקו ארבעה עד שישה בני אדם כדי לחסל את הנשיא לשעבר, וכיצד להשיג תגי FBI או משטרה מזויפים 

סוכלה מזימה לרצוח את נשיא ארה"ב לשעבר
ג'ורג' בוש צילום: צילום מסך

גבר עיראקי נעצר בארה"ב והואשם בהיותו פעיל דאעש שתכנן לרצוח את נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' בוש, הוא הרחיק לכת ונסע לפני כחצי שנה עד לדאלאס, כדי לצלם וידאו סביב ביתו של הנשיא לשעבר וגייס צוות של מתנקשים בני ארצו, אותם קיווה להבריח לארה"ב.

שיהאב אחמד שיהאב, מבקש מקלט עיראקי, אמר לסוכן FBI סמוי כי הוא מתכנן להתנקש בחייו של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש כנקמה על המלחמה בעיראק ב-2003 והסביר כי הוא וחבריו "חשו שהוא אחראי להרג עיראקים רבים ולפירוק כל מדינת עיראק", כך אמר הסוכן המיוחד של ה-FBI, ג'ון איפסילנטיס, חבר בכוח המשימה ללוחמה בטרור בהצהרה שמסר לתקשורת.

החשוד גילה לסוכן הסמוי כי הוא גם רוצה להתנקש בחייו של גנרל עיראקי לשעבר שעזר לאמריקאים במהלך המלחמה, הוא אמר כי הוא מאמין שהגנרל חי בזהות פיקטיבית בארה"ב. הוא החשיב את עצמו כחלק מיחידה בשם "אל-ראד", כלומר "רעם", שתפקידה לחסל את בוש. הוא תיאר את האנשים שגייס כ"חברי מפלגת הבעת' לשעבר בעיראק שלא השלימו עם כהונתה של ממשלת עיראק הנוכחית, והיו נאמנים לסדאם חוסיין, מנהיג עיראק לשעבר.

שיהאב, תושב קולומבוס, ביקש מהסוכן הסמוי פרטים על פעולות האבטחה בביתו של בוש בדאלאס ובחוות הנופש שלו בקרופורד שבמדינת טקסס. הוא גם שאל אם יספיקו ארבעה עד שישה אנשים כדי להרוג את הנשיא לשעבר וכיצד יוכל להשיג תגי FBI או משטרה מזויפים. ה-FBI ציין בהודעתו על סיכול המזימה כי ארבעה אזרחים עיראקים אמורים היו להיות מוברחים לארה"ב מטורקיה, מצרים ודנמרק כחלק מביצוע המשימה.

ראש החוליה אחמד שיאהב אמר לסוכן ששניים מהם היו סוכני מודיעין עיראקים לשעבר, התוכנית כללה הכנסת המתנקשים למקסיקו ואז חציית הגבול לטקסס. 

לאחר שה-FBI עקב אחר הוואטסאפ שלו, נחשפו פרטים מדהימים נוספים. לפי ה-FBI, באחת השיחות שביצע בדצמבר האחרון, טען החשוד שהוא הבריח שני אנשים הקשורים לחיזבאללה תמורת תשלום של 50,000 דולרים כל אחד. הוא התגאה בכך שהיה חבר ב"התנגדות" והרג אמריקאים רבים בעיראק בין 2003 ל-2006, מילא כלי רכב בחומרי נפץ ופוצץ אותם כאשר חיילים אמריקאים היו בקרבת מקום.

פרדי פורד, ראש הסגל של משרדו של ג'ורג' בוש, אמר: "לנשיא בוש יש את כל האמון בעולם בשירות החשאי של ארצות הברית ובקהילות אכיפת החוק והמודיעין שלנו".

נשיא ארה''ב טקסס מקסיקו FBI ניסיון התנקשות ג'ורג' בוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד