י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רפורמה הרסנית > סגן השר מתנגד

חשיפה! • השר ליברמן יוזם: סוף למועצות הדתיות ברחבי הארץ

למרות שהממשלה מתנהלת בהיעדר רוב בכנסת, שר האוצר ליברמן מבקש להמשיך לפגע בשומרי הדת והמסורת בישראל | לידי 'בחדרי' הגיעו מסמכים המעידים על כוונתו לבטל את המועצות הדתיות ברחבי הארץ | סגן השר כהנא מתנגד: "מהלך שגוי, שאין לו מקום" | כל הפרטים

חשיפה! • השר ליברמן יוזם: סוף למועצות הדתיות ברחבי הארץ
בניין המועצה הדתית בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפה: במשרד האוצר מגבשים בימים אלה את חוק ההסדרים אשר אמור לעלות לאישור הממשלה בעוד כשלושה שבועות ואז בשאיפה לאישור הכנסת בתקווה שיושג הרוב, מסמך שמגיע לידי 'בחדרי חרדים' חושף רפורמה שיוזמים במשרד שתביא למהפכה שלילית בעולם המועצות הדתיות.

לפי טיוטת חוק ההסדרים שהגיע לידינו, עולה יוזמה שתביא לסגירת המועצות הדתיות ברחבי הארץ, שתחום הדת כמו גם התקציב יהיה בשליטת המועצה המקומית שתוכל אף לאיים לפזר מועצה דתית בכל הזדמנות.

"עצמאות הרשות המקומית למתן שירותי דת בתחומה", זהו שם הרפורמה ההרסנית, שמשמעותה היא כי לשר לשירותי דת תהיה סמכות לפזר מועצות דתיות ולהעביר את תחום האחריות בנושאי דת לידי הרשות המקומית על ידי מינוי ממונה.

מקווה טהרה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

המועצות הדתיות ממומנות על שירותי הדת בערים ברחבי הארץ, בכל ענייני המקוואות, נושאי בתי הקברות ונושאי דת נוספים בחלק מהערים גם ניהול בתי כנסת ומרכים דתיים נוספים.

ברוב הערים בהן יש כוח חרדי הדבר לא ישפיע גם אם תיסגר המועצה הדתית, אך בערים בהן ישנם ראשי עיר אנטי דתיים הדברים יביאו לפגיעה ממשית בנושאים הדתיים בעיר.

בדברי ההסבר לחוק לא מסתירים במשרד האוצר את הכוונה ברפורמה, "החלטה זו צפויה להביא לשליטה מלאה של הרשות המקומית בפעילות שירותי הדת שהיא מספקת לתושביה", כאשר עיקר החשש הוא כי הדבר יביא לריסון הכוח הדתי שיהיה בשליטה בלעדית של הממשלה ושל המועצה המקומית.

מי שתיפגע משמעותית מהרפורמה זו מפלגת ש"ס, שרבים מפעיליה משמשים בתפקידים שונים במועצות דתיות שונות, כל החגיגה הזו תסתיים באם הרפורמה הזו תכנס לספר החוקים.

בתגובה לפרסום הבהירו מלשכת סגן השר כהנא נמסר: "סגן השר לשירותי דת פועל כל העת לשיפור שירותי הדת במדינת ישראל. טיוטת חוק ההסדרים שפורסמה לא מתואמת עם המשרד לשירותי דת ואינה מקובלת על סגן השר. מהלך שכל מהותו הוא סגירת המועצות הדתיות לשם חיסכון כספי, הינו שגוי, יפגע בשירותי הדת ולכן אין לו מקום".

אביגדור ליברמן מועצות דתיות חשיפה מועצה דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד