י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לצד מעמדי הדלקה וחלקא'ס

אלפים פקדו את האתר ההיסטורי "שילה הקדומה" בל"ג בעומר

אלפים רבים הגיעו במהלך יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי לאתר ההיסטורי "שילה הקדומה" לשם הגיעה חנה לפני שנות דור והקדישה את בנה • האלפים נהנו ממעמדי הדלקות לכבוד התנא וכן מטקסי החלאק'ה המסורתיים שנערכו למאות הילדים הנרגשים

אלפים פקדו את האתר ההיסטורי "שילה הקדומה" בל"ג בעומר
הכניסה לשילה הקדומה צילום: באדיבות המצלם

אלפי איש הגיעו במהלך ל"ג בעומר האחרון, יום הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א, לאתר הקדום "משכן שילה" שבבנימין, שם הם השתתפו באירועי היום שכללו אווירת ניגוני מירון, מעמדי חלאק'ס והדלקות מסורתיות לכבוד ההילולא.

האלפים שהגיעו למשכן שילה במהלך ל"ג בעומר נהנו גם ממגוון של הצגות לילדים ומיצגים אורקוליים שנעשו לאורך כל שעות היום לצד מעמדי החלאק'ס החגיגיים למאות הילדים בני השלוש שהגיעו מרוגשים יחד עם הוריהם למקום הקדום כאשר בהנהלת האתר הגישו להם מתנה מיוחדת לכבוד היום.

על פי המסורת, מנהג החאלקה מקורו בעת הבאתו למשכן שילה של שמואל הנביא על ידי אימו חנה כאשר מלאו לו שלוש שנים, על כן נוהגים רבים לחגוג את ההילולא במקום המסוגל.

אלפים רבים השתתפו במעמד ההדלקה המסורתי שערך הגאון רבי יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן. ההדלקה שנערכה בליווי אמני זמר ושירה רוממו את הקהל הגדול טפחיים מעל לקרקע בשירי רגש, כיסופין ושמחה.

יצוין כי, בשנים האחרונות, החלו במועצת בנימין, המחלקה לתרבות יהודית במתנ"ס בנימין ועמותת "שילה הקדומה" להפיק אירוע מיוחד ביום ל"ג בעומר בשילה הקדומה, שם עמד המשכן, ובו מתקיימת בשנים האחרונות ארועי "תפילה חנה".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ סיכם את אירועי ל"ג בעומר ואמר כי: "אנו ממשיכים את דרכה של חנה. היא הביאה את בנה שמואל למקום הזה והקדישה אותו לעבודת ה'. מאות ילדים מגיעים לכאן היום וממשיכים את דרכה. זה מרגש מאד. ב"ה אנו הופכים זאת למסורת".

חלאקה ל"ג בעומר שילה הקדומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד