ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"עדויות" של פלסטינים

תחקיר אמריקאי קובע: צה"ל ירה במכוון לעבר העיתונאית

תחקיר שמפרסמת רשת CNN קובע, כי מעדויות חדשות עולה, כי העיתונאית שירין אבו עאקלה נהרגה מירי כוחות ישראליים. לטענת העיתונאים הפלסטינים, כוחות ישראליים באותו רחוב ירו בכוונה על הכתבים בהתקפה ממוקדת למרות שכל העיתונאים לבשו אפודי מגן כחולים שזיהו אותם ככאלה

תחקיר אמריקאי קובע: צה"ל ירה במכוון לעבר העיתונאית
‏גופתה של העיתונאית בבית החולים בג'נין צילום: באדיבות המצלם

רשת הטלוויזיה CNN האמריקנית פרסמה היום (שלישי) תחקיר על הרג עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו-עאקלה וקבעה כי היא נהרגה מאש חיילי צה"ל. לטענת עורכי התחקיר, בסרטון שצולם על ידי צלם אל-ג'זירה, מג'די בנורה, נראית שירין אבו עאקלה נופלת מפגיעת כדור בראש בסביבות השעה 6:30 בבוקר ב-11 במאי. היא עמדה עם קבוצת עיתונאים ליד הכניסה למחנה הפליטים ג'נין, לשם הגיעו לסקר מבצע ישראלי.

בעוד שהצילומים אינם מראים את שירין סופגת את הכדור ישירות, עדי ראייה אמרו ל-CNN כי הם מאמינים שכוחות ישראליים באותו רחוב ירו בכוונה על הכתבים בהתקפה ממוקדת. כל העיתונאים לבשו אפודי מגן כחולים שזיהו אותם כחברים בקבוצת התקשורת. עדי ראיה אמרו ל-CNN: "הם ירו ישירות על העיתונאים".

"עמדנו מול כלי הרכב הצבאיים הישראלים כחמש עד עשר דקות לפני שביצענו מהלכים כדי להבטיח שהם יראו אותנו. וזה הרגל שלנו כעיתונאים, אנחנו זזים כקבוצה ואנחנו עומדים מולם כדי שהם יראו אותנו. שיידעו שאנחנו עיתונאים, ואז אנחנו מתחילים לזוז", תיאר אחד מהם ל-CNN, את גישתם הזהירה לעבר שיירת הצבא לפני שהחלו חילופי האש בין החמושים לחיילי צה"ל.

העיתונאית, האנישה, שסיפרה ל-CNN על הירי, לא הצליחה להבין מה קורה. לאחר ששירין נפלה לקרקע, היא חשבה שאולי היא מעדה. אבל כשהיא השפילה את מבטה אל הכתבת, היה ברור שהיא לא נושמת. דם התנקז מתחת לראשה. כך קבע ה-CNN, על סמך עדות של העיתונאית שהיתה הכי סמוכה לה.

סרטונים שהגיעו לידי CNN, אומתו לטענת הערוץ בעדויות של שמונה עדי ראייה, מנתח זיהוי פלילי ומומחה לנשק, והם לכאורה מעידים ששירין נורתה למוות בהתקפה ממוקדת של כוחות ישראליים.

ה-CNN הביא עד ראיה נוסף, שלטענתו "ראינו בערך ארבעה או חמישה כלי רכב צבאיים ברחוב עם רובים מבצבצים מהם ואחד מהם ירה בשירין. עמדנו שם, ראינו את זה. כשניסינו להתקרב אליה, הם ירו עלינו. ניסיתי לחצות את הרחוב כדי לעזור, אבל לא יכולתי", אמר העיתונאי העונה לשם עוואד, והוסיף כי ראה שכדור פגע בה ברווח שבין הקסדה לאפוד המגן שלה, ממש באוזנה.

מדובר צה"ל לא נמסרה עדיין תגובה לתחקיר. ב-13 במאי, שעות לאחר התקרית, הגיב דובר צה"ל ומסר: "הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי הנחה להמשיך ולפעול, לברר ולתחקר את האירוע תוך שימוש בכלל הכלים שברשותנו ותוך מחויבות לשקיפות ולחשיפת האמת. אנו מביעים את צערנו על מותה של שירין, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו, צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש ולעמוד במשימותיו, תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

שירין אבו עאקלה ג'נין אל ג'זירה CNN

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד