ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פטירת רבה של רחובות

בדרך לחופה: האח חבר המועצת קיבל את הבשורה

אחיו של הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל, הגאון רבי אברהם יצחק ראש ישיבת 'מאור התלמוד' וחבר מועצת גדולי התורה היה בדרכו לחופת תלמיד כאשר נודעה לו פטירת אחיו | מה עשו המקורבים? ומי סידר קידושין? 

בדרך לחופה: האח חבר המועצת קיבל את הבשורה
הגרא"י קוק עם אחיו הגר"ש קוק זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הסתלקותו של הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל, רבה של העיר רחובות, תפסה את אחיו הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק, ראש ישיבת 'מאור התלמוד' וחבר מועצת גדולי התורה בדרכו לחתונת תלמידו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגרא"י קוק היה בדרכו לבית שמש לסדר קידושין בחתונת תלמיד, המקורבים שלא ידעו האם להודיע לראש הישיבה התייעצו עם הגאון רבי אברהם יצחק הכהן רובין, רב הקהילה החרדית ברחובות. שאמר אם לא יהיה מסדר קידושין אחר אז להודיע רק אחרי החופה. 

מפה לשם מספרים התלמידים כי בכניסה לאולם בבית שמש הודיעו לראש הישיבה ובני המשפחה אמרו כי יש להם מסדר קידושין אחר וראש הישיבה שב על עקבותיו. 

קשר מיוחד היה לרבי אברהם יצחק ולאחיו הגדול רבי שמחה שהיה שותף עמו באחזקת הישיבה, רבי שמחה היה מכתת רגליו למען הישיבה ברחובות והוא שימש כנשיא הישיבה מאז הקמתה. 

בישיבת 'מאור התלמוד' הוסרה הפרוכת והתלמידים התעטפו באבל, מסע הלוויה מחר (רביעי) בבוקר בשעה 13:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים ומשם לעיר רחובות, שם בשעה 16:30 תצא הלוויה מבית הכנסת הגדול ברחוב בנימין בעיר, לעבר בית החיים בעיר, שם ייטמן. 

הפרוכת בישיבת 'מאור התלמוד' הוסרה. צילום: ט. ברונר.

הראש"ל והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף ספד הערב ואמר: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן רבני ישראל רבה של רחובות ולשעבר חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל עשרות בשנים הרה"ג רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל שהנהיג את עדתו ביד רמה ועמד בעוז ותעצומות לביצור חומות הדת ולימין הרבנות משך כל שנות כהונתו המפוארות. עולם הרבנות יחסר את אחד מגדולי מגיניו ופאר גידוליו, תנחומינו למשפחתו הרוממה ת״ח מופלגים ההולכים בדרכו".

הגאון רבי ציון כהן, רבה של אור יהודה, המכהן כמ"מ רב העיר רחובות מטעם הרבנות, ספד הערב לרבי שמחה זצ"ל ואמר: "עם ישראל ותושבי העיר רחובות המומים וכואבים על פטירת מורנו המרא דאתרא, הגאון הצדיק רבי שמחה הכהן קוק זצוק"ל, גאב"ד העיר רחובות שהנהיג את תושבי העיר עשרות בשנים בחן ובחסד מיוחדים, חיבר בין גווניה השונים ברגישות ובמאור פנים. המשיך בחייו בפועל ממש את דרכו של אהרון הכהן באהבת הבריות וקירובם לתורה.  לחם את מלחמת השבת הקדושה בעיר רחובות ללא פשרות ובנחישות אך מתוך תבונה רבה".

"ביסס את מערך הכשרות בעיר בהקפדה יוצאת דופן ומופלאה אשר הפכה עם השנים לסמל עבור שאר הערים באה"ק. את החלל העצום שהותיר אחריו דמות ההוד מורינו זצוק"ל אי אפשר למלא. יהי רצון שנזכה בקרוב לקיום הפסוק "בלע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים", בגאולה במהרה בחסד וברחמים, אמן".

בעיריית רחובות ביטלו את ישיבת המועצה שנקבעה למחר והודיעו: "עקב הלווייתו של הרב קוק זצ"ל שתתקיים מחר החל מהשעה 16:30 אחר הצהריים ברחבת בית הכנסת הגדול, אנו דוחים את ישיבות ההנהלה והמועצה שנועדו למחר. בשורות טובות ויהי זכרו ברוך".

הרב שמחה קוק הרב אברהם יצחק קוק הלוויה סידור קידושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד