י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניגוד לחוק

חוב של מיליונים: ניר ברקת מגיב לסאגה

ניר ברקת הפוליטיקאי העשיר בישראל שהונו מוערך בלמעלה ממיליארד שקל לא העביר את פרטי חשבון הבנק שלו לחשב הכנסת כדי לא לקבל שכר על עבודתו כח"כ | ועדת הכנסת התכנסה בשביל לאשר שימוש בכסף וברקת הבטיח לתקן את החוק

חוב של מיליונים: ניר ברקת מגיב לסאגה
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים של חברי כנסת התכנסה לדיון בנוכחות ח"כ ניר ברקת יחד עם חשב הכנסת בגין סירובו העקרוני של חבר הכנסת לקבל שכר. חשב הכנסת טוען כי בכך שברקת מסרב לקבל את שכרו הוא גורם לו לעבור על החוק.

במכתב של הוועדה הציבורית נכתב כי "מדובר בעניין בעייתי אשר מעמיד את גורמי המקצוע בכנסת במצב של אי עמידה בהוראות החוק". ברקת נכנס לכנסת לראשונה באפריל 2019, ומאז, מסרב להעביר את פרטי החשבון שלו לכנסת להעברת השכר החודשי. לברקת הצטבר שכר של כ-2 מיליון ש"ח מהכנסת.

במענה לטענות חשב הכנסת, ברקת השיב כי הוא פועל ליצור צר עוקף והגיש הצעת החוק לפיה חבר כנסת יוכל לוותר על שכרו. בדברי ההסבר לחוק נכתב: "התיקון המוצע מאפשר לחברי כנסת המעוניינים בכך לוותר על שכרם, כולו או חלקו, וכן על תשלומים נוספים שאינם שכר היסוד, ולהודיע על כך לחשב הכנסת. הוויתור על השכר הינו וולונטרי ואינו מחייב את מי שלא מעוניין בכך, והוויתור יהיה תקף לתקופה שבה הודיע חבר הכנסת על הוויתור, ובשיעור שעליו הודיע.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב חבר הכנסת ברקת: "הופעתי בפני ועדת השכר של הכנסת, והסברתי לחבריה מדוע אני מחויב לעבוד למען עם ישראל בשקל אחד בשנה, כפי שעשיתי במשך עשור כראש העיר ירושלים, כפי שאני עושה היום כחבר כנסת וכפי שאעשה בכל תפקיד ציבורי שאמלא בעתיד. אבי ברך אותי בצעירותי שאשלם הרבה מסים למדינה ובזכות זאת אוכל לעבוד בשירות הציבורי עבור שקל אחד בשנה. תודה לאל, זכיתי שברכתו תתקיים. הסברתי לחברי הועדה שאין בכוונתי לקבל את השכר וכי מדובר בזכות יסוד. כספי הציבור הם קודש עבורי ואני מתכוון להמשיך כמצוות אבי ולשרת אתכם נאמנה".

ב'ישראל היום' נחשף אתמול (שני) כי הקרן לפיתוח המרכז הרפואי 'העמק' פנתה לח"כ ניר ברקת וביקשה ממנו לתרום את משכורתו לבית החולים, בעקבות הפרסום באתר על כך שברקת סרב לקבל משכורת שהצטברה לחוב של כשני מיליון שקלים וכי הוא מתכוון להגיש הצעת חוק שתמנע את החובה של חבר כנסת לקחת שכר.

מנכ"ל הקרן לפיתוח המרכז הרפואי העמק, עו"ד מוראד מפרע, שלח מכתב לברקת בו כתב: "פונים אליך בבקשה להעברת סכום השכר אשר נצבר לזכותך בסך שני מיליון שקלים לעמותת הקרן לפיתוח מרכז רפואי העמק, סכום אשר יסייע לעמותה ולהיות שותף פעיל בעשייה הברוכה והמורכבת של עובדי מרכז רפואי העמק לטובת האוכלוסייה כולה".

בסוף המכתב פירט עו"ד מפרע את האתגרים העומדים בפני עמותת הידידים: שיפוץ והרחבת המחלקה לרפואה דחופה (חדרי המיון), העתקת והרחבת היחידות לטיפול נמרץ נשימתי, התאמת והתקנת מכשיר פט-סיטי (כיום מטופלים נוסעים לבצע בדיקות אלה בחיפה ו/או בתל אביב), רכישת מכשור מתקדם לחדרי הניתוח.

ניר ברקת חבר כנסת משכורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד