י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טבח אכזרי ומחריד

ירי בבית הספר: 18 תלמידים ושלושה מבוגרים נרצחו

אירועי הירי האזרחיים בארצות הברית נמשכים ללא פתרון חקיקתי. אתמול שילמו בחייהם 21 בני אדם חפים מפשע, בהם 18 תלמידים ושלושה מבוגרים שנרצחו ביריות על ידי בן 18 שנכנס עם רובים וירה ללא הבחנה, אך חוסל במקום בידי שוטרים

ירי בבית הספר: 18 תלמידים ושלושה מבוגרים נרצחו
רצח בבית ספר בטקסס צילום: באדיבות המצלם

18 ילדים ושלושה מבוגרים נרצחו אמש (שלישי) בבית ספר יסודי בעיירה אובלדה שבמדינת טקסס בארה"ב, כ-130 ק"מ לסן אנטוניו. צעיר בן 18 נכנס לבית הספר ופתח במסע ירי אכזרי ורצח 18 ילדים בין הגילאים 7 עד 10 ושלושה מבוגרים. היורה נורה בידי שוטרים ומת.

מושל טקסס, גרג אבוט אמר כי היורה הוא סלבדור ראמוס בן ה-18, שחי בעיר ונכנס לבית הספר עם אקדח ואולי גם עם רובה. הוא אמר כי היורה נהרג ככל הנראה על ידי שוטרים שהגיבו במהירות, אך האירוע עדיין נחקר. מפקד המשטרה של המחוז, פיט ארדונדו, אמר במסיבת עיתונאים כי החמוש פעל לבדו. בנוסף אושפזו 13 ילדים במצבים שונים. 

היורה.

שני שוטרים נפצעו בזמן חילופי אש עם היורה ומצבם יציב מאחר ופציעותיהם אינן מסכנות חיים.

זה היה הירי הקטלני ביותר בבית הספר בהיסטוריה של טקסס והתרחש ארבע שנים לאחר שחמוש ירה למוות בעשרה אנשים בבית הספר התיכון סנטה פה באזור יוסטון. הירי מתרחש קצת יותר משבוע, אחרי אירוע ירי בסופרמרקט באזור אפרו-אמריקאי בבאפלו, ניו יורק שבו נרצחו עשרה בני אדם, במקרה ההוא היורה נעצר במקום ללא התנגדות.

לפני עשר שנים, 20 ילדים ושישה מבוגרים נרצחו בבית ספר יסודי בניוטאון שבמדינת קונטיקט בארה"ב. ניסיון להעביר חקיקה לפיקוח על נשק לאחר אותה טרגדיה, שבה היה מעורב ג'ו ביידן כסגן נשיא, נכשל ונפל בסנאט האמריקני.

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר: "ישראל אבלה יחד עם העם האמריקני על הרצח הנורא של ילדים ומורים חפים מפשע בבית הספר היסודי באובלדה, טקסס. ‏תפילותינו עם הקורבנות, משפחותיהם והעם האמריקני כולו".

הרובים שנשא עמו היורה הצעיר.

ירי בטקסס טבח בבית ספר ירי בבית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד