י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ממשיך לקדנציה נוספת

ברוב מוחץ: ארנון בר-דוד הביס את יריבו

ארנון בר-דוד שמכהן כיו"ר ההסתדרות מאז מרץ 2019, הביס את יריבו עופר עיני שזכה רק בכ-22 אחוז מהקולות, עיני שהיה בעבר יו"ר ההסתדרות, לא הצליח להתקרב ליריבו שקיבל כ-78 אחוז מהקולות. הבחירות לתפקיד נערכו באמצעות קלפיות דיגיטליות

ברוב מוחץ: ארנון בר-דוד הביס את יריבו
ארנון בר דוד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות הנבחר הוא ארנון בר-דוד שהביס את יריבו, עופר עיני שכיהן בתפקיד בעבר. הוא ניצח עם כמעט 78% מקולות הבוחרים, וגבר בפער של כ-140 אלף קולות על עופר עיני, שהתמודד מולו על התפקיד וסיים עם כמעט 22% מהקולות. כ-255 אלף בעלי זכות בחירה, מימשו את זכותם והצביעו באופן חשאי למוסדות ההסתדרות. שיעור ההצבעה הסופי עמד על 42.3%.

ההצבעה בבחירות התאפשרה החל מהשעה 5:00 ועד 22:00, ב-2,031 מוקדים ברחבי ישראל, אלו היו הבחירות הראשונות לתפקיד שנערכו באמצעות קלפיות דיגיטליות.

לאחר פרסום התוצאות, פרסמה ההסתדרות הודעה לתקשורת: "מליאת ועדת הבחירות המרכזית להסתדרות, המורכבת מ-25 נציגים ונציגות מכל סיעות הבית, אישרה את תוצאות הבחירות למוסדות הנבחרים של ההסתדרות ושל נעמת, כפי שהוצגו להם על ידי יו"ר הוועדה עו"ד אורי קידר ומנכ"ל הוועדה נחום אסד. כל חברי הוועדה והיועץ המשפטי לוועדת הבחירות ולהסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, הביעו אמון מלא בתוצאות הבחירות אשר נערכו לראשונה באופן דיגיטלי".

למעלה מ-254 אלף בעלי ובעלות זכות בחירה, בהם עובדים וגמלאים, מימשו את זכותם והצביעו באופן חשאי למוסדות הנבחרים של ההסתדרות. שיעור ההצבעה הסופי עמד על כ-42.3%. בתום שקלול התוצאות הסופיות בקלפיות המגורים ובקלפיות שהוצבו במקומות העבודה, להלן התפלגות הנתונים:

יו"ר ההסתדרות הנבחר הוא ארנון בר-דוד שקיבל 77.76% מקולות הבוחרים והבוחרות, וגבר בפער של 137,433 אלף קולות על עופר עיני, שהתמודד מולו על התפקיד וסיים עם 22.24% מהקולות. בבחירות לוועידת ההסתדרות, שבה מיוצגות הסיעות השונות באמצעות 2001 נציגות ונציגים, ההצבעות התפלגו באופן הבא.

ארנון בר דוד מצביע בקלפי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

רשימת "עוגנים" בראשות ארנון בר-דוד - 78.3% מהקולות.

רשימת "כולנו סלע" בראשות עופר עיני – 21.7% מהקולות.

בבחירות לוועידת נעמת, שבה מיוצגות הסיעות השונות, ההצבעות התפלגו באופן הבא.

רשימת "עוגנים" בראשות ארנון בר-דוד עם 78.61% מהקולות.

המועמדת לתפקיד יו"ר נעמת מטעם "עוגנים" היא חגית פאר.

רשימת "כולנו סלע" בראשות עופר עיני – 21.39% מהקולות.

כאמור, ההצבעה התקיימה השנה באמצעות עמדות ממוחשבות שהופעלו בשיתוף קבוצת מלם תים ביותר מ-2,000 תחנות קלפי ברחבי מדינת ישראל. המערך החדשני שהחליף את הפתקים ואת תיבות ההצבעה, הפך את מערכת הבחירות בהסתדרות למערכת הבחירות הממוחשבת הגדולה ביותר שהתקיימה עד כה במדינת ישראל.

פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות בהסתדרות והליך אישורן הועברו השנה לראשונה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של ההסתדרות. בהתאם לסעיף 6 לפרק י"ד לחוקת הבחירות של ההסתדרות, ועדת הבחירות תפרסם בימים הקרובים את התוצאות המלאות, לרבות חלוקת המנדטים לוועידת ההסתדרות, למועצות המרחבים ולמועצות נעמת במרחבים. הפרטים יפורסמו באתר ועדת הבחירות, באתר ההסתדרות ובאפליקציית ההסתדרות.

הסתדרות העובדים עופר עיני ארנון בר דוד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד