י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אין ניצולים

מטוס קרב התרסק במרכז איראן, שני הטייסים נהרגו

מטוס קרב של חיל האוויר האיראני התרסק סמוך לעיר אספהן, שני הטייסים נהרגו. דובר הצבא באזור, אמר לתקשורת האיראנית, כי התאונה קרתה עקב בעיה טכנית, והוסיף כי נערכות גם חקירות נוספות

מטוס קרב התרסק במרכז איראן, שני הטייסים נהרגו
הטייסים שנהרגו באיראן צילום: Iran international

מטוס קרב איראני מסוג F-7 של חיל האוויר האיראני התרסק אתמול (שלישי) סמוך לעיר אספהן המרכזית. שני טייסי המטוס נהרגו.

המטוס התרסק באתר האימונים אנארק שנמצא בקצה המדבר המרכזי של איראן דשט-א-קוויר, כ-200 קילומטרים מזרחית לעיר אספהן. כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

סגן המושל של מחוז אספהן, מוחמד-רזה ג'נסרי, אמר כי המטוס היה במשימת אימון. שני הטייסים ההרוגים זוהו כקאסם זמני, ומוחמד ג'וואד באאי, ששירתו בבסיס חיל האוויר של אספהן.

דובר הצבא באזור, קולונל מוחמדי, אמר לתקשורת האיראנית, כי התאונה קרתה עקב בעיה טכנית, והוסיף כי נערכות גם חקירות נוספות. על פי ההערכות, מטוסי ה-F-7 של איראן עוצבו על פי דגם המטוס הסיני צ'נגדו J-7, שגרסת הייצוא מהדור השלישי שלו נקראת F-7 ונחשבת לעותק של ה-MiG-21 מהתקופה הסובייטית. סין בנתה את המטוס לייצוא למדינות כמו פקיסטן, איראן, סודן וצפון קוריאה. איראן משתמשת במטוס זה זמן רב לאימון.

לחיל האוויר של איראן יש מבחר מטוסים צבאיים מתוצרת רוסיה וארה"ב שנרכשו לפני המהפכה האסלאמית של 1979, שאינם נחשבים במצב אופטימלי שכן עשרות שנים של סנקציות מערביות הקשו על שימור הצי המזדקן, ואיראן נאלצת לאלתר חלקי חילוף ממקומות לא רשמיים.

התרסקות המטוס איראן טייסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד