י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"היה לנו נס גדול"

רקטות נפלו סמוך לבית כנסת: "היו פיצוצים חזקים" | צפו

הקהילות היהודיות באוקראינה מנסות לחזור לעצמן, אך זה לא יהיה קל. שלוש רקטות נפלו בעיר זפוריז'יה הבוקר בסמוך לבית הכנסת של חב"ד. מספר פצועים במקום, אך לא מבין באי בית הכנסת. "זאת הפעם הראשונה שנופל במרכז העיר, 5 דקות הליכה מבית הכנסת" | צפו

רקטות נפלו סמוך לבית כנסת: "היו פיצוצים חזקים" | צפו
הבוקר בבית כנסת צילום: איגוד הקהילות

הרוסים לא מבחינים בין כוחות צבא לבתי כנסת או מתקנים אזרחיים אחרים, הבוקר שיגרו הרוסים טילים שנפלו בסמוך לבית כנסת, בנס לא היו נפגעים.

שליח חב"ד בעיר זפוריז'יהב הרב נחום ערנטרוי, השוהה בעיר, עדכן שעל פי הדיווחים המקומיים ישנם כמה פצועים כתוצאה מירי הרקטות. "היו פיצוצים חזקים והתעוררתי מהרעש. היה לנו נס גדול. ברוך השם שלומי ושלום בני הקהילה טוב. זאת הפעם הראשונה שנופל במרכז העיר, 5 דקות הליכה מבית הכנסת".

במקביל, מוועד רבני ושלוחי חב"ד באוקראינה נמסר כי רבני הקהילות והשלוחים ברחבי אוקראינה נערכים בימים אלו לפעילות מיוחדת לרגל חג השבועות עם אלפי היהודים שעדיין נשארו במדינה.

חלק מהקהילות ספגו מכה קשה בעקבות המלחמה, ובראשם הקהילה בעיר מריופול החרבה. ועם זאת, בחלק מהערים, נשארו עדיין יהודים רבים, שלא הורשו לצאת את גבולות המדינה בשל גיל הגיוס שלהם, או מבוגרים המתקשים להתנייד מבחינה פיזית.

מאז פרוץ המלחמה, חולצו מרבית הרבנים ורבים מבני קהילותיהם, במבצעי חילוץ מיוחדים. ועם זאת, הרבנים המשיכו לנהל מרחוק את הקהילות, עם הזרמת מזון וציוד מציל חיים ליהודים שנשארו בקהילות.

יצויין כי בחלק מהמקומות, כמו בערים דנייפרו, אודסה, חרסון, ועוד, הרבנים נשארו במקום מגוריהם.

הבוקר בבית הכנסת לאחר הירי: צילום איגוד הקהילות

מלחמת אוקראינה רוסיה חב"ד שיגור רקטות בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד