י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בניגוד לעמדת הדרג הביטחוני והמדיני

ראש אמ"ן לשעבר מפתיע: "הסכם עם איראן - דבר נכון"

האלוף במיל' תמיר הימן סותר את עמדת הדרג המדיני והביטחוני, ומביע תמיכה בהסכם הגרעין שמתגבש בין איראן למעצמות: "הוא יאפס את כמות החומר המועשר שיש לאיראן, יגלגל אותה לאחור ויקנה לנו הרבה מאוד זמן"

ראש אמ"ן לשעבר מפתיע: "הסכם עם איראן - דבר נכון"
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

אלוף במילואים תמיר הימן, מי ששימש עד לאחרונה ראש אגף המודיעין של צה"ל, מביע בראיון שמתפרסם היום (רביעי) עמדה מנוגדת לזו של הממסד וטוען כי חזרה להסכם גרעין עם איראן טובה בעת הזו לישראל.

הימן, ראש אמ"ן לשעבר, אומר בראיון ל'ישראל היום' כי ההסכם הוא טוב לעומת החלופה, "בכל נקודת זמן יש לבחון את הדברים על פי הנתונים שעומדים לפנינו. ומה יש לאיראן כרגע? על פי שר הביטחון בני גנץ, לאיראן יש כבר יותר מ 50 ק"ג אורניום מועשר ברמה של 60 אחוז. זאת, כאשר לפצצה אחת נדרשים 42 ק"ג".

"הם עברו את כמות החומר הבקיע המספק ליצירת פצצה ראשונה. כלומר, המצב שאמור היה להיות בסוף תקופת הסכם הגרעין, הוא גרוע פחות מהמצב שיש עכשיו, לכן המסקנה שלי שבמציאות שיש עכשיו - הסכם הוא דבר נכון מאוד".

לדבריו, הסכם יקנה לישראל זמן התארגנות. "הוא יְגרע ויאפס את כמות החומר המועשר שיש לאיראן, יגלגל אותה לאחור ויקנה לך הרבה מאוד זמן, כי העשרה לוקחת הרבה זמן. בזמן הזה אפשר יהיה לעשות הרבה דברים אחרים: לאיים, לשפר את היכולות הצבאיות, לבנות קואליציות בינלאומיות או ליצור תשתית להס כם לתקופה שאחרי ההסכם הנוכחי".

עמדת הימן בסוגיית הסכם הגרעין מנוגדת לקו המקובל של הממסד המדיני והביטחוני. גם הדרג המדיני - ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ - וגם הדרג המקצועי, מביעים התנגדות לחזרה האמריקנית להסכם הגרעין המקורי.

הסכם גרעין איראן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד