י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מחויבות חלשה לאידיאולוגיה"

גנרל איראני זועם על אלפי מקורבי שלטון שחיים במערב

מפקד המבצעים הקרקעיים של משמרות המהפכה של איראן, טוען כי 4,000 קרובי משפחה של "פקידים בכירים" חיים בארצות הברית, קנדה ואירופה. וקורא לא לקבל אותם חזרה באיראן

גנרל איראני זועם על אלפי מקורבי שלטון שחיים במערב
הצתת דגלי ארה"ב וישראל ביום שישי צילום: Iran international

הגנרל מורטזה מיריאן, מפקד המבצעים הקרקעיים של משמרות המהפכה של איראן, טען במהלך תוכנית טלוויזיה כי 4000 בני משפחה של בכירים באיראן חיים בחו"ל וקרא "לעקוב אחריהם" כדי לא לאפשר להם לחזור לאיראן ולתפוס תפקידים ניהוליים.

הגנרל יצר הקבלה למלחמה עם עיראק בין 1980 ל-1988, ואמר שכי אף פקיד איראני לא היה מאפשר לבני משפחה לחיות עם סדאם חוסיין, אז נשיא עיראק, והשווה אותם כאויבים ומשתפים פעולה עם המערב. מיריאן אמר כי יציאתם של האיראנים הללו נובע ממחויבות חלשה לאידיאולוגיה המהפכנית.

נתון של 5,000 "צאצאים" של בכירים המתגוררים בחו"ל צוטט בשנת 2020 על ידי מוחמד ע'רזי, שר התקשורת בין 1985 ל-1997, שנחשב בזמנו למועמד לנשיאות. בנובמבר 2021, אלירזה סלימי, חברת פרלמנט, אמרה כי פקידים מהממשל הקודם, תחת הנשיא חסן רוחאני, כולל סגני שרים, נמלטו לאירופה בשל חשש שייאסר עליהם לעזוב את המדינה.

בשנת 2019, בריאן הוק, נציג מיוחד לאיראן (מ-2018 עד 2020) תחת הנשיא דונלד טראמפ אמר לערוץ הטלוויזיה Iran International כי "ילדים של פקידי הרפובליקה האסלאמית חיים חיי עושר ונוחות בארה"ב ובמדינות אחרות, בזמן שהאנשים האיראנים חיים בתנאים איומים". הוק אמר כי זה מראה על "צביעות המשטר".

איראן ארה''ב אירופה גנרל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד