י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טיוח האסון

בעל הבניין שהתמוטט, נעלם: "הרשויות משקרות שהוא מת"

עיתונאי באיראן האשים את הרשויות בטיוח על בריחתו של הבעלים של בניין שהתמוטט בעבאדן ביום שני, לאחר שנטען כי הוא מת. אך גורמים בעיר טוענים כי הרשויות מחפות עליו

בעל הבניין שהתמוטט, נעלם: "הרשויות משקרות שהוא מת"
המבנה שקרס באיראן צילום: Iran international

סעיד חאפזי, עיתונאי איראני מקומי, טוען כי חוסיין עבדולבאגי, הבעלים של אחד ממגדלי התאומים בני עשר הקומות של 'מטרופול' שהתמוטט ביום שני, נראה עוזב את הבניין חצי שעה לפני קריסתו, והרשויות משקרים על מותו בקריסה. חאפזי אומר שהוא שוחח באופן אישי עם עד.

תחנת הרדיו Radio Goosheh Kenar, תחנת רדיו מקומית באינטרנט המנוהלת על ידי חאפזי, פרסמה ביום שלישי קובץ שמע שנשלח על ידי אדם הטוען כי הוא עובד במשרד חוקר מקרי המוות בעבאדן, וטוען כי גורמים במשרד הופעלו על ידי רשויות לא מזוהות להוציא תעודת פטירה בשמו של עבדולבאגי על גופה בלתי מזוהה שהביאו. האיש אמר שהמשרד שחוקר מקרי המוות לא נכנע עד כה ללחץ מבחוץ וסירב להנפיק תעודת פטירה.

אזרחים נמלטים מהקריסה שהביאה למותם של אנשים רבים

בתחילה התעוררו חשדות מיד לאחר קריסת הבניין ביום שני, כאשר כלי תקשורת, כולל סוכנות הידיעות הרשמית (IRNA), דיווחו על מעצרו של עבדולבאגי, אך ביום שלישי אמר התובע הכללי של מחוז ח'וזסטן, סאדג' ג'עפרי-צ'גני, לסוכנות הידיעות של מערכת המשפט, Mizan News, כי הוא מת בקריסה.

תעודות הזהות של עבדולבאגי התגלו על גופה מרוטשת מאוד ולא ניתנת לזיהוי בהריסות, לדבריו, הגופה זוהתה בסופו של דבר כשייכת לו, כך טענו גורמים רשמיים, מבלי לומר מי עשה את הזיהוי. כך דווח ערוץ הטלוויזיה בשפה הפרסית Iran International.

עבדולבאגי: הבעלים של הבניין שלא ברור אם הוא חי או מת: צילום Iran international

תמונה שנלקחה מתיעוד מצלמות אבטחה באזור, הופצה ברשתות החברתיות, ובה נראה לכאורה עבדולבאגי בורח לאחר התקרית. דריוש ממר, עיתונאי המתגורר כיום בלונדון, כתב ביום שני שהוא פגש את עבדולבאגי באיראן פעמים רבות והוא יכול לאשר שהאיש שבתמונה צפוי להיות הוא, "אלא אם כן תוצג תמונה של גופתו על ידי מחלקת המשפטים של עבאדן".

הבעלים נראה לכאורה נמלט

עבדולבאגי, בן 40, הוא יזם מוכר בחוז'סטן עם קשרים חזקים עם פקידים משפיעים ומרכזי כוח. בשנת 2018 משרד התעשיות, המכרות והמסחר כינה אותו כיזם הבכיר של אזור ארוואנד בחוז'סטן.

הסהר האדום האיראני דיווח על אחד עשר הרוגים והזהיר מפני קריסת שאר בניין שהתמוטט ביום שני האחרון בעיר עמדאן. עד כה 39 איש חולצו מההריסות בחיים. פעולות ההצלה נמשכו ביום שלישי מכיוון שהיו 50 אנשים קבורים מתחת להריסות. שלושה צוותי הצלה נפצעו ביום שלישי כאשר חלק אחר של הבניין קרס.

איראן קריסת בניין הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד