י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נמצאו במצב נוראי

גופותיהם של חיילים רוסים ננטשו ליד הבירה קייב

שבועות לאחר שלא הצליחו להשתלט על בירת אוקראינה, שרידי חיילים רוסים עדיין מתגלים בכפרים בסביבת הבירה קייב. אוקראינה אומרת כי רוסיה מגלה עניין מועט להחזיר אותן לרוסיה ומשאירה אותן להירקב

גופותיהם של חיילים רוסים ננטשו ליד הבירה קייב
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

הרוסים השאירו מאות גופות של חיילים ליד קייב, חלק מהגופות נראו במצב נוראי כשנמצאו. מאות גופות הוכנסו לתוך שקי פלסטיק לבנים מסומנים במספרים ולא בשמות, מאות כאלה היו בערמות בתוך שני קרונות רכבת עם קירור.

צוות של ה-BBC שהיה שם סיפר כי האוקראינים מנסים לזהות את ההרוגים. "על הגופה שהובאה זה עתה, צוות הזיהוי הפלילי גילה שני כרטיסי בנק, וכן תגים של חטיבת רובים רוסית" דיווחו "לפחות לזה יש סיכוי להגיע הביתה", הודיע ​​האיש האחראי, והציג את הממצאים, כולל שבר מלוכלך של חולצת טריקו מודפסת עם הלוגו של צבא רוסיה.

לרוסיה יש סיסמה שהם גאים בה: "אנחנו לא נוטשים את האנשים שלנו". זה חלק גדול מההצדקה כביכול של הנשיא ולדימיר פוטין לפלישה לאוקראינה, שם טען באופן שקרי שדוברי רוסית זקוקים להגנה מפני האוקראינים.

נראה כי ההבטחה הזו לא חלה כל כך על חיילי רוסיה עצמה. "הגופות שמצאנו מראות שהם מתייחסים לאנשים כאל זבל, כאל בשר תותחים", אמר וולודימיר ליאמזין בכיר בצבא האוקריאני ל-BBC. "הם לא צריכים את החיילים שלהם. הם זורקים אותם כאן, נסוגים ומשאירים את הגופות".

צוות ה-BBC דיווח, כי "אנחנו בעצם לא יודעים איך החייל הצעיר ננטש ביער, תושבי הכפר בזבליבקה מספרים כי באותו זמן הם הסתתרו בעיקר במרתפים שלהם מהפגזות - הם מניחים שהוא נפצע והלך לאיבוד כשהיחידה שלו נאלצה לסגת, ממה שלמדנו על החיילים הרוסים שנלחמו סביב קייב, רבים מהם היו צעירים וחסרי ניסיון. סביר להניח שהם נמלטו תחת אש".

"עשינו החלפת שבויים אחת", אומר ליאמזין, ומסביר שהצד הרוסי סיפק רשימה קצרה של החיילים ההרוגים שהוא רצה שיוחזרו. "אנחנו מוכנים להחזיר את כולם, אנחנו רוצים להחזיר את המתים שלנו. אנחנו דופקים על כל דלת שיש, אבל אין תגובה, אין דיאלוג", אומר הקולונל.

מלחמת אוקראינה רוסיה BBC ולדימיר פוטין החזרת גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד