י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טורקיה עושה שרירים

ההצטרפות לנאט"ו: פינלנד ושבדיה ישלחו נציגים בניסיון להגיע להסכם

במשך שנים רבות זועמת טורקיה על התנהלותן של פינלנד ושבדיה, המעניקות מקלט מדיני למתנגדי משטר טורקים, ולאנשי המחתרת הכורדית שבטורקיה, או לאנשיו של המנהיג האסלאמי הגולה פתהוללה גולן, שנחשב ליריב מר של נשיא טורקיה ארדואן. עכשיו ארדואן עושה שרירים לאשר את הצטרפותן לנאט"ו

ההצטרפות לנאט"ו: פינלנד ושבדיה ישלחו נציגים בניסיון להגיע להסכם
נשיא טורקיה ארדואן צילום: מתוך הפייסבוק שלו

פינלנד ושבדיה, מעניקות מקלט מדיני למתנגדי משטר טורקים, בין אם אלו אנשי המחתרת הכורדית שבטורקיה, ובין אם אלו אנשיו של המנהיג האסלאמי הגולה פתהוללה גולן, שנחשב ליריב מר של נשיא טורקיה ושמואשם על ידי ארדואן בקשירת קשר לניסיון הדחתו של ארדואן בהפיכה צבאית לפני כשלוש שנים.

עד כה דחו שבדיה ופינלנד את כל פניותיה של טורקיה בעניין זה, וטענו כי מדובר בלוחמי חופש או פעילים פוליטיים, ושטורקיה מנסה לצוד אותם שלא כחוק ולכן אין לה זכות לדרוש את הסגרתם.

אלא שכעת, כששתי המדינות הללו מבקשות לחבור לברית נאט"ו ולהפוך לחלק ממנה, מצאה טורקיה הזדמנות לגבות את החוב הישן שלה, ולהשיג את מבוקשה על ידי הצבת תנאים מאוד ברורים בפני שתי המדינות, שחוששות מפני האיום הרוסי, ומבקשות לקבל את הגנתה של ברית נאט”ו. כחברה מן המניין בברית נאט”ו יש לטורקיה זכות מלאה להטיל וטו על כל הצטרפות של מדינות אחרות, והיא אינה חייבת לספק סיבה מוצדקת להתנגדות זאת.

על רקע זה הבהירה טורקיה מיד לאחר שפינלנד ושבדיה ביקשו להצטרף לנאט”ו, כי על מנת שהבקשה שלהן תידון ברצינות, נדרשות שתי המדינות הללו להסגיר לידי טורקיה את כל ה'מבוקשים' וה'חשודים' שחברים בארגוני הטרור של המחתרת הכורדית ושל פתהוללה גולן.

אתמול (שלישי) הודיעו שבדיה ופינלנד כי הן שולחות נציגים שיגיעו היום לאנקרה בירת טורקיה. שתי המדינות טוענות כי הן מאמינות שהדרישות הטורקיות יקבלו מענה מספק במהלך הדיונים שייערכו היום באנקרה, ונראה שכל אותם מבוקשים טורקיים וכורדים שמצאו מקלט במדינות אלו, אמורים להבין את הרמז ולהימלט למדינה אחרת שתעניק להם מקלט מדיני לאחר ששבדיה ופינלנד ייאלצו להפנות להם גב.

פינלנד שוודיה טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כורדים נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד