י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רצו אבטחה פרטית

חברה מהאמירויות תנהל את שדות התעופה של הטליבאן

הטליבאן הכריז על הסכם המאפשר לחברה אמירתית לנהל שלושה שדות תעופה באפגניסטן, עם זאת, איחוד האמירויות הערביות לא הכירה רשמית בהסכם. קטאר וטורקיה שעמדו לנהל את שדות התעופה, ויתרו על כך בגלל דרישות שהטליבאן לא קיבל

שדה התעופה בקאבול: אילוסטרציה
שדה התעופה בקאבול: אילוסטרציה צילום: צבא ארה"ב

במסגרת הסכם שנחתם בין הטליבאן לחברה מאבו דאבי GAAC Solutions, החברה האמירתית תנהל את שדות התעופה בהראט, קאבול וקנדהאר, כך הודיע הטליבאן.

ארגון הטליבאן ערך מסיבת עיתונאים בקאבול בה חתמו על ההסכם עם אדם שזוהה כמנהל של GAAC. ג'ולם ג'לאני וואפא, ממלא מקום סגן שר התחבורה והתעופה האזרחית של הטליבאן, חתם על ההסכם. כמו כן, גם מולה עבדול ר'אני ברדר, סגן ראש הממשלה שמונה על ידי הטליבאן, שתיאר את ההסכם כ"הסכם טיפול קרקעי בשדה התעופה" עם איחוד האמירויות הערביות שבהן נמצאות חברות טיסות אמירתיות.

יש לציין כי קטאר וטורקיה עמדו בתור לנהל את שדות התעופה, אם כי ההסכם כנראה לא הסתדר על רקע הדרישות של הטורקים והקטארים להחזיק אנשי אבטחה משלהם בהישג יד בשדות התעופה, דבר שהטאליבן התנגד לו.

איחוד האמירויות כבר הסכימה לייצג את ארצות הברית באפגניסטן המנוהלת על ידי הטליבאן, וזאת בעקבות סגירת השגרירות האמריקאית בקאבול ונסיגת כל כוחות ארה"ב מהמדינה בסוף אוגוסט האחרון. בינתיים, קטאר איירווייז הפעילה טיסות לפינוי אזרחים אמריקאים מאפגניסטן מאז ההשתלטות.

סוכנות הידיעות הממלכתית של האמירויות WAM לא אישרה את ההסכם, אם כי איחוד האמירויות הייתה אחת המדינות הבודדות שאפשרו לטליבאן להפעיל עמדות דיפלומטיות באיחוד האמירויות במהלך שלטונם הקודם בשנת 2000.

אפגניסטן איחוד האמירויות טאליבן טורקיה קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד