ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גזענות ממוסדת

זעם בתיכון: שלטים קראו להפרדה בן לבנים לשחורים

מודעה שהודבקה מעל קולרים של מים בבית הספר תיכון בארה"ב, חילקה את הקולרים ללבנים ושחורים. שני תלמידים זוהו כאשמים במעשה הגזעני. דובר מחוז בית הספר אמר כי התלמידים המעורבים עומדים בפני "פעולות משמעתיות מאד". אחד ההורים תיאר את המצב "זה פשע שנאה, זו גזענות שטואטאה מתחת לשטיח"

זעם בתיכון: שלטים קראו להפרדה בן לבנים לשחורים
המודעות שנתלו צילום: באדיבות המצלם

מנהל תיכון באוהיו ארה"ב אישר כי תמונה ויראלית המציגה שלטים גזעניים מעל מתקני מים, אכן נתלתה שם ב-5 במאי, ועליהם נכתב בכתב יד משמאל: 'לבנים בלבד'. מימין נכתב: 'שחורים בלבד'. כל שלט היה מלווה באימוג'י בסגנון פרצוף זועף. המנהלת ארין דייויס כתבה במכתב ששני תלמידים זוהו כאשמים מאחורי המסר הגזעני. דייויס אמר הם מודעים לכך שתמונת השלטים מתפשטת ברשתות החברתיות. המנהלת הוסיפה כי כל תלמיד שיימצא שסייע בהפצת התמונה יעמוד לדין משמעתי.

המכתב של בית הספר הסתיים במסר: "כקהילת בית ספר זו האחריות שלנו לוודא שמשפחת בית הספר שלנו תקיים את הערכים הללו. לא נעמוד מנגד על חוסר סובלנות מכל סוג שהוא ונטיל עונש משמעתי על כל תלמיד שישתתף בהתנהגות לא סובלנית". דובר בית הספר אמר כי השלטים היו תלויים רק כ-30 שניות בזמן שהתלמידים צילמו אותם. אותם תלמידים שהציבו את השלטים גם הסירו אותם. אך התמונה הפכה ויראלית תוך שעות.

אישה עם ילדה בבית הספר אמרה לתקשורת המקומית "מתקני המים האלה סומנו "שחורים בלבד", ו"לבנים בלבד", מה שהחזיר אותנו כל כך הרבה דורות אחורה. הלב שלי נפל. לא יכולתי להאמין לזה. זה היה כל כך פוגע, הילדים האלה נפגעו, אבל בית הספר ניסה להשתיק אותם". אדם אחר, אב לילד בתיכון אמר, "זה פשע שנאה. זו גזענות שטואטאה מתחת לשטיח, בוא נעשה שינוי, בוא נדבר על הדברים האלה. בוא נפסיק להסתיר את זה".

תיכון גזענות קולרים ארה''ב אוהיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד