י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במהלך ביקור ביידן באזור

צפון קוריאה שיגרה 3 טילים בליסטיים סמוך ליפן

צפון קוריאה שיגרה אתמול שלושה טילים בליסטיים מול חופי יפן. השיגור התרחש מספר שעות לאחר עזיבתו של הנשיא ג'ו ביידן את אסיה. הבית הלבן אמר כי ביידן עודכן על השיגורים כשהגיע חזרה לוושינגטון 

שיגור טיל בליסטי: אילוסטרציה
שיגור טיל בליסטי: אילוסטרציה צילום: סוכנות הידיעות תסנים

צפון קוריאה שיגרה שלושה טילים בליסטיים מול חופי יפן ביום אמש (שלישי בלילה), שעות אחרי עזיבת הנשיא ג'ו ביידן את אסיה לאחר ששהה באזור חמישה ימים בדרום קוריאה וביפן.

ארה"ב אישרה את השיגורים, יחד עם הרמטכ"לים של דרום קוריאה ושר ההגנה של יפן. "אמנם אירוע זה אינו מהווה איום מיידי על אנשי או שטח ארה"ב, או על בעלות בריתנו, אך שיגורי הטילים מדגישים את ההשפעה המערערת את היציבות של תוכנית הנשק הבלתי חוקי של צפון קוריאה", נאמר בהצהרה מאת ארה"ב. "המחויבות האמריקנית להגנת הרפובליקה של קוריאה ויפן נותרה ברזל". יש לציין כי השיגורים הללו הפכו לקבועים, וכי צפון קוריאה משגרת מעת לעת טילים בליסטיים.

הבית הלבן אמר כי ביידן עודכן על השיגורים כשהגיע חזרה לוושינגטון ביום שלישי בלילה. לאורך נסיעתו של ביידן לאסיה לראשונה כנשיא ארה"ב, הזהירו בכירי הממשל כי מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און יכול לערוך ניסוי טילים או ניסוי בנשק גרעיני. ביידן נשאל מספר שאלות על ההתמודדות עם קים ג'ונג און בזמן שהותו בדרום קוריאה. ביום ראשון האחרון ביידן נשאל אם יש לו מסר לרודן צפון קוריאה. "אנחנו מוכנים לכל דבר שצפון קוריאה עושה", אמר ביידן. "אני לא מודאג אם זה מה שאתה שואל".

הנשיא ביידן נשאל אם ארה"ב תשקול לשלוח חיסונים לקוריאה הצפונית, שחווה בימים אלה מקרי קורונה במאות אלפים. "כן, הצענו חיסונים, לא רק לצפון קוריאה אלא גם לסין ואנחנו מוכנים לעשות זאת מיד", אמר ביידן. "אך לא קיבלנו תגובה מהם", הוסיף.

לשאלה אם הוא ייפגש עם מנהיג צפון קוריאה, ביידן אמר "זה תלוי אם הוא כנה, והאם זה רציני". היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, נשאל מדוע הצפון קוריאנים דיברו עם הבית הלבן בזמן טראמפ אבל עד כה לא עשו זאת. "הם עוברים זמנים שבהם הם מגיבים וזמנים שהם לא", הסביר סאליבן. "אנחנו בזמנים שבו הם לא מגיבים, זה היה נכון בכמה ממשלות ואני פשוט לא יכול לשער לגבי ההיגיון לכך".

שיגור טיל בליסטי צפון קוריאה יפן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד