י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חופש הצבעה משמעותו פירוק הבלוק"

עימות שיא בין הליכוד לחרדים • דרעי וגפני איימו: נפרק את הגוש

החרדים זועמים על אנשי הליכוד שאינם עומדים בהסכמים ומאפשרים חופש הצבעה על חוקים של הקואליציה, כשהפעם על סדר היום: חוק השקיות שיגדיל דרמטית את המחיר על שקיות במרכולים. דרעי ניהל שיחה קשה עם לוין ונתניהו ושיגר איום: "חופש הצבעה יפרק את הבלוק"

עימות שיא בין הליכוד לחרדים • דרעי וגפני איימו: נפרק את הגוש
החרדים בישיבת הבלוק צילום: הדס פרוש, פלאש90

שוב עימות סוער בתוך האופוזיציה בין הליכוד לסיעות החרדיות, כשהפעם החרדים מחריפים ומאיימים בפירוק בלוק הימין בעקבות ההתנהלות של הליכוד שפועל שוב באופן עצמאי.

הרקע לסערה היא הצעת חוק שקיות החד פעמיות שיוזמים בקואליציה ומשמעתו להרחיב את הצו שיפעל בכל החנויות, כמו גם העלאת המחיר של שקית מ-10 אג' ל-60 אגורות. עלייה דרמטית של חצי ש"ח לשקית.

ביום שני השבוע סוכם בישיבת ראשי מפלגות האופוזיציה להתאחד סביב החרדים שמבקשים להפיל את החוק, כך הגיעו לסיכום כי האופוזיציה כולה כולל הרשימה המשותפת תצביע נגד.

אך בשעה האחרונה גילו בסיעות החרדיות כי בליכוד נכנעו לחברת הכנסת גילה גמליאל שהגישה הצעה דומה ובסיעה העניקו חופש הצבעה שייתן לממשלה את האפשרות להעביר את החוק.

החרדים זעמו על ההתנהלות וניהלו שיחות קשות עם נציגי הליכוד, ואיימו לפעול גם הם באופן עצמאי בחוקים מסוימים שיעלו על ידי הקואליציה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי התנהלה שיחה קשה בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לבין נתניהו ולוין. "אם הליכוד החליט לעשות דין לעצמו, גם המפלגות החרדיות רשאיות לעשות דין לעצמם. מתן חופש הצבעה על חוק הרע של העלאת השקיות משמעותו פירוק בלוק הימין. כנראה שיש גורמים בליכוד שעושים הכול בכדי לפרק את האופוזיציה", נאמר בשיחה.

חבר הכנסת משה גפני הודיע לראשי הליכוד כי "לחופש ההצבעה של הליכוד בחוק השקיות יהיו הלשכות רוחב מידיות". ח״כ ישראל אייכלר מסר: "שיהיה ברור - אם בליכוד יעניקו חופש הצבעה על העלאת מחירי השקיות, חברים ביהדות התורה יראו בכך אישור רשמי להצביע על כל חוק שיעלה בכנסת לפי שיקול דעת ענייני ולא לפי הוראות הליכוד".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לעת עתה נרגע המשבר אחרי שראש האופוזיציה הודיע לראשי הסיעות החרדיות כי אנשי הליכוד כולם יצביעו נגד, אך בסיעות החרדיות עדיין ממתינים להצבעה בפועל במליאה כדי לראות כיצד ינהגו בליכוד.

שקיות בסופר יריב לוין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד