כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מיזם חדש: השכרת רכבים בבני ברק לפי שעה

'סיטי קאר' - מיזם חדש להשכרת רכבים שהוקם על ידי שני צעירים בבני ברק, יציע רכבים לטווח קצר של שעות אחדות • היתרונות, הזמינות והתקני התדלוק • פרסומי

מיזם חדש: השכרת רכבים בבני ברק לפי שעה

'סיטי קאר', מיזם הרכב השיתופי יוצא לדרך. בני ברק נבחרה להיות העיר הראשונה בה תוכלו לשכור רכב ל"סידורים"

בעוד שרשויות מקומיות מבוססות במרכז הארץ מנסות להוביל מיזם להשכרת רכבים לפי שעה כפי שניתן למצוא בערים רבות באירופה, בבני ברק כבר קיים מיזם כזה.

שני צעירים חרדיים הקימו לאחרונה את מיזם הרכב השיתופי – 'סיטי קאר'. אריה בלומנטל ומאיר רותם מציעים פיתרון אידיאלי לאנשים שאינם מעוניינים או יכולים להחזיק רכב באופן קבוע. רכב שיתופי הוא מודל חדש של השכרת רכב כאשר רכב אחד משמש אנשים רבים.

הרכבים השיתופיים פזורים בחניות פרטיות ברחבי העיר וכל מנויי המיזם יכולים לעשות בהם שימוש לפי שעה למטרת סידורים או לנסיעות קצרות. הרכבים זמינים 24 שעות ביממה והשימוש בהם אינו תלוי בשעות הפתיחה של סוכנות השכרת הרכב.

מנויי סיטי קאר נדרשים להירשם פעם אחת בלבד במשרד החברה. השימוש ברכב, החיוב וכל היתר מתבצע מבלי שיהיה עליהם לחזור ולפנות למשרדי החברה. סיטי קאר מעניקה למנוייה רכב חדש החונה בקרבת מקום ומצויד בביטוח, דלק וכל מה שדרוש על מנת להתחיל לנסוע.

היתרון הבולט של המיזם נעוץ במחירו. המנוי משלם אך ורק עבור השימוש ברכב ותו לא. דהיינו, גם בעל רכב ימצא בכך יתרון. המחיר מורכב מזמן השימוש וממספר הקילומטרים שנסע המנוי. עלותה של שעת שימוש עומדת על 19 שקל בלבד ואילו עלותו של קילומטר עומדת על 1.60 שקל.
שלוש שעות של סידורים באזור בני ברק עשויות לעלות כמה עשרות שקלים כאשר נסיעה במוניות תהיה בוודאי גבוהה יותר ונוחה פחות.

הזמינות הגבוהה והעובדה שרכבי החברה פרוסים ברחבי העיר יחד עם האפשרות להחזיר את הרכב קרוב לבית, מהווים בונוס נוסף שמגולם במיזם הרכב השיתופי. מאיר רותם, אחד מבעלי סיטי קאר, אומר כי את הרעיון שאב משהותו בצרפת, שם מקובלת מאוד שכירת רכב לפי שעה בשיטה השיתופית. "לשכור רכב מחברת השכרה זו אופרציה שגוזלת זמן רב, גם כאשר מדובר ברכב למספר שעות. המיזם הזה חוסך המון זמן משום שהרכב זמין לך בקרבת מקום ואתה לא צריך להגיע לחברה בשביל לשכור אותו או בשביל להחזיר אותו".

כל רכבי החברה מצוידים בהתקן תדלוק אוטומאטי ורותם אומר שאפילו את זמן התדלוק יורידו מהחיוב ללקוח. "כל המערכת נשלטת מרחוק כך שהלקוח לא צריך לעשות כלום, רק להתקשר למערכת, לעדכן שהוא לוקח רכב, לעלות ולנסוע".

הבעלות החרדית באה לידי ביטוי גם בתשלום עבור שבת וחג. "מנוי יכול לקחת את הרכב שעה וחצי לפני שבת ולהחזירו שעה וחצי לאחריה והוא יחויב על שלוש שעות בלבד", אומר אריה בלומנטל.
כרגע ניתן למצוא את עמדות החניה של סיטי קאר בבני ברק בלבד ובכוונת היזמים להרחיב את השירות לירושלים ואף להכניס לשירות רכבים מסחריים ורכבים בעלי שבעה מקומות על מנת לתת מענה גם למשפחות ברוכות ילדים ולעסקים.
רכב שעה השכרה שבת סיטי קאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד