כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בלי פיקוח נפש

מאבטחים ישראלים מתאמנים בשבת בגלל נוחות

מאבטחי שגרירויות ישראל באירופה נדרשים להתאמן בשבתות, בשבת הקרובה יתאמנו מאבטחים ישראלים באחת המדינות באירופה. וביום ראשון הקרוב יחזרו איש איש לעבודתו. משרד החוץ "אין המקום לעסוק מעל דפי התקשורת"

שגרירות ישראל בלונדון: אילוסטרציה
שגרירות ישראל בלונדון: אילוסטרציה צילום: אהרן סטאר

ביום שישי הקרוב יתקבצו באחת הבירות באירופה מאבטחים ישראלים לאימון תקופתי עד יום ראשון הקרוב. אחר כך יתייצבו איש-איש בשגרירות שבה הוא מועסק לקראת שבוע עבודה חדש. כך דווח ב'מקור ראשון'.

על פי הדיווח, האימון הצפוי בשבת אינו נובע ממצב חירום הגובל בפיקוח נפש. אלא כבר הפך לשגרה, וזאת בניגוד למקובל בצה"ל או במשטרה שם לא נערכים אימונים בשבתות, למעט בעתות כוננות או מלחמה או לפני יציאה למבצע דחוף. מסתבר שלממונים על המאבטחים פשוט נוח לאמן אותם בשבת, מכיוון שאז אין צורך למצוא להם ממלאי מקום כי השגרירויות סגורות, אף שניתן לעשות זאת.

מסתבר כי בין העובדים שייאלצו להתאמן בשבת יש גם שומרי תורה מצוות, והאימון בשבת גורם להם עוגמת נפש רבה. גם עמיתיהם שאינם שומרי שבת אינם מאושרים, בלשון המעטה, משבוע העבודה הכפול שנגזר עליהם לעבוד ללא יום מנוחה. עוד דווח ב'מקור ראשון', כי יש מי שחושד שם כי שגרת אימוני השבתות נובעת מאילוץ תקציבי בלבד, ואין בה צורך ביטחוני ממשי.

"כבר הרבה שנים נוצרה פה אינרציה של חילול שבת, אבל עובדי הבטמ"ח נמצאים גם כך בתחתית הסולם מבחינת תנאי העסקה, קל מאוד לפטר אותם, ומזלזלים בזכויות שלהם, והנה גם בשבת לא מאפשרים להם לנוח. אפשר בהחלט לקיים את האימון התקופתי הזה גם באמצע השבוע" כך מצוטט אחד מהם.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לפרסום: "עובדי בטמ"ח של משרד החוץ הינם חלק ממערך אנשי כוחות הביטחון ואמונים על הגנה על חיי השליחים והפעילות הישראלית בחו"ל. מערך הביטחון עובד לאורך כל ימות השנה, כולל שבתות וחגים, ונדרש לשגרת אימונים ופעילות מבצעית. כלל הפעילות רציפה זה שנים ואין המקום לעסוק בה מעל דפי התקשורת".

משרד החוץ שבת מאבטחים אימונים שגרירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד