ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בשווי 185 מיליון ש"ח

משדר עסקים כרגיל: עודד שריקי סגר עסקת ענק בבני ברק

לאחר שנחקר בחשד להעלמת מס במיליונים, איל הנדל"ן משדר עסקים כרגיל: חברת גינדי החזקות רכשה מעודד שריקי 60 דירות בפרויקט מחיר למשתכן בבני ברק | הדירות צפויות להיות מושכרות במסגרת חוק עידוד השקעות הון וישמשו את המגזר החרדי

משדר עסקים כרגיל: עודד שריקי סגר עסקת ענק בבני ברק
מיזמי בנייה צילום: יעז יזמות ובנייה

פחות משבוע לאחר שהותר לפרסום כי הקבלן עודד שריקי מנתיבות נחקר במשטרה חשד למעורבות בפרשת החשד להוצאת מאות מיליוני שקלים מהמדינה באמצעות חשבוניות פיקטיביות ודיווחים כוזבים לרשויות המס הוא משדר עסקים כרגיל. חברת גינדי החזקות רכשה מחברת ארזי הנגב 60 דירות בפרויקט בבני ברק בתמורה ל-185 מיליון שקל, כך פורסם הבוקר ל"כלכליסט". 

לשריקי מלאי גדול של פרויקטים הנכללים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, ובבני ברק היקף הדירות שייבנה במסגרת זו בשכונה הצפונית החדשה של העיר יעמוד על כ-1,324 דירות, מתוכן 260 דירות הן למכירה בשוק החופשי, וכל היתר, משמע הרוב, הן דירות שיימכרו לזכאים.

פרויקט המגורים שנבנה כיום בבני ברק הוא הגדול בעיר, ובמסגרתו מוקמת שכונה חדשה אשר תכלול כ-2,500 דירות. השכונה קודמה על ידי הוותמ"ל, היא משתרעת על כ-800 דונם בין בני ברק לדרך אם המושבות מצפון ולכביש 4 ממזרח. כמו כן השכונה סמוכה לאזור התעסוקה של בני ברק, BBC. השכונה שתוקם מיועדת לזוגות ומשפחות מהמגזר החרדי, והיא מוקמת עם תכנון המותאם לכך, משמע בנייה מרקמית של עד 9 קומות, מרפסות סוכה ומוסדות ציבור התואמים את צורכי המגזר החרדי.

הרכישות של שריקי בבני ברק העלו בעבר לא מעט תהיות. היזם מנתיבות זכה במחצית מהדירות המתוכננות בשכונה וצפוי להקים בה 33 בניינים. אך מחירי הזכייה במכרזים היו הסיבה העיקרית לתהיות, מאחר שהוא התחייב על מחירים נמוכים במיוחד, חלקם מתחת ל-10 אלף שקל למ"ר בדירות מחיר למשתכן.

עסקת המכירה שנחתמה כעת עם גינדי משקפת לדירות מחיר של כ-26 אלף שקל למ"ר, מתחת למחירים בשכונה העומדים כיום על כ-35 אלף שקל למ"ר. עליית מחירי הדירות מאז רכש שריקי את הקרקע משפרת את מצבו של היזם, גם אם קודם לכן עלו ספקות לגבי יכולתו להרוויח מהעסקה. שריקי צפוי למסור את הדירות בפרויקט במהלך 2024-2023.

הרוכשת, גינדי החזקות, הנחשבת למומחית השיווק בענף הנדל"ן למגורים, הוסיפה בשנתיים האחרונות את תחום הדיור להשכרה לפעילות החברה, וצברה בהדרגה מאות דירות שנרכשו על ידה ויושכרו במסגרת חוק עידוד השקעות הון לתקופה של חמש שנים.

דווקא בשיא ההצלחה שלו שריקי יצטרך להילחם על שמו הטוב, על החברה שהקים בדם יזע ודמעות ובעיקר לצאת נקי מהפרשה שעלולה לסבך אותו או אחרים המקורבים. למרות זאת מצבו רוח עדיין מרומם. "אני בטוח שהתיק נגדי ייסגר", אמר שריקי בשיחות סגורות, שפורסמו ב'מאקו, "יתברר שפעלנו ביושר ועל פי חוק".

פרקליטו של שריקי, עו"ד אבי חימי מסר: "קל מאוד לפגוע בשמו הטוב של אדם באמצעות כותרות כי הוא 'נעצר ל'חקירה' גם אם אין מאחוריהן שום תוכן אמיתי. אנו נעמיד דברים על דיוקם. מרשי שבנה את שמו הטוב בזיעת אפו ובעשר אצבעותיו נחקר בפרשה. אבל לאחר שמסר את גרסתו כי לא נפל במעשיו רבב הוא לא נעצר ושוחרר לדרכו. נדמה לי ששחרורו מדבר בעד עצמו".

עודד שריקי נדלן מחיר למשתכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד