ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת תשובת גנץ

מתיחות בקואליציה: שקד מתנגדת לפינוי חומש; בנט: "יש חוק"

בעוד מספר ימים שר הביטחון אמור למסור את עמדת המדינה לבג"ץ בעניין פינוי הישיבה בחומש, ובתוך 'ימינה' מתגלה מעין מחלוקת - אורבך ושקד לוחצים לדחות ולמנוע את הפינוי, והאחרונה אף אומרת היום: "צריך לאפשר לתלמידי הישיבה ללמוד" | מנגד, ראש הממשלה הצהיר: "זו עבירה על החוק"

מתיחות בקואליציה: שקד מתנגדת לפינוי חומש; בנט: "יש חוק"
ריקודים בחומש צילום: ישיבת אלון מורה

שר הביטחון בני גנץ אמור למסור בימים הקרובים את עמדת המדינה לבית המשפט העליון בעניין פינוי הישיבה בחומש, והמתיחות בקואליציה עולה - בצל המשבר והניסיון של האופוזיציה לגייס עריקים.

השרה איילת שקד וחבר הכנסת ניר אורבך לוחצים על גנץ במטרה למנוע את הפינוי, והראשונה מאשרת את הדברים ואומרת כי הם "עושים הכול", ו"שקיום הישיבה הוא סמלי ומשמעותי". לדבריה, במסגרת כנס בקיבוץ לביא, "צריך לאפשר לתלמידי הישיבה ללמוד".

מנגד, ראש הממשלה נפתלי בנט נשמע אחרת, ואמש הזכיר ש"החוק במדינה קובע מעז ההתנתקות שבנייה במקום שהיה חלק מהתנתקות היא בלתי חוקית. נכון להיום לא שינו את החוק וזו עבירה על החוק", ואמר כי "יש עכשיו גל טרור וצריך להפעיל שכל ישר".

במקרה בו גנץ, שהתבטא השבוע בישיבת סיעה שצריך לפנות את הישיבה, ישיב לבג"ץ כי יש לפנות את המקום, הדבר עלול להשפיע על צעדיהם של חברי 'ימינה' בעניין ההחלטה אם לפרוש מהקואליציה.

השבוע חברי כנסת הגיעו לחומש, בהם גם הח"כים שיקלי וסילמן וחבר הכנסת לשעבר כלפון. הראשון אמר במקום כי מסיעת 'ימינה' מאוחדת בעמידתה מאחורי מתיישבי חומש", ואמר כי הם "קוראים ליתר חברי הסיעה לעמוד איתנים ולא לאפשר את פינוי הנקודה ולא לתת פרס לטרור".

חומש בני גנץ איילת שקד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד