ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מחנכת" את הישראלים

טסלה תקנוס בעלי רכבים שלא יפנו בזמן את מקום החניה

טסלה תגבה תשלום מנהגים שלא יפנו את רכבם לאחר סיום טעינה ברשת הסופרצ'רג'רים שלה הבנויות ברחבי הארץ. כשמחיר הקנס הצפוי הוא בין 2 ל-4 שקל לדקת חנייה, תלוי בעומס במתחם הטעינה

טסלה תקנוס בעלי רכבים שלא יפנו בזמן את מקום החניה
מכונית חשמלית של טסלה צילום: pixabay

טסלה החלה לחייב היום (רביעי) נהגים שלא מפנים את רכבם מעמדת הטעינה המהירה מיד עם סיומה, ובכך עלולים למנוע מנהגים אחרים לטעון את רכבם כך פורסם היום ע"י אודי עציון ב'כלכליסט'. העלות: 2 שקל לכל דקת חנייה ללא טעינה כשמתחם הטעינה נמצא בעומס של יותר מ-50%, ו-4 שקל לדקה כאשר המתחם נמצא בעומס מלא, כך שכל העמדות תפוסות. החיוב יתחיל 5 דקות לאחר סיום הטעינה.

הבעיה של אי פינוי עמדת טעינה מיד עם סיומה היא תלונה נפוצה של בעלי חשמליות, ובעיקר בקרב בעלי טסלה, שהקימה את רשת מתחמי הטעינה המהירה שלה בעיקר בחניונים של קניונים ומרכזים מסחריים. בעלי טסלה משאירים את רכבם לטעינה שנמשכת בדרך כלל לא יותר מחצי שעה, ולא ממהרים לחזור אליו למרות שהם מקבלים התרעות לקראת ועם סיום הטעינה לנייד שלהם באמצעות האפליקציה של החברה. הדבר כבר הוביל לעימותים קולניים ואף פיזיים בין בעלי המכוניות, בעיקר במתחם העמוס בקניון עזריאלי בתל אביב.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', גם בעולם מחייבת טסלה את בעלי החשמליות שלה על תפיסת חנייה שלא לצורך, אולם בישראל יהיה התשלום גבוה יותר. בארה"ב ובקנדה מחייבת טסלה את החונים ב-50 סנט לדקה בעומס חלקי ובדולר אחד בעומס מלא. באירופה נע החיוב בין 50 סנט, ליורו אחד.

החיוב על תפיסת חנייה מגיע במקביל לתחילת חיוב הלקוחות על הטעינה, שהייתה בחינם עד כה. הרשת ממשיכה להיות פתוחה רק לבעלי טסלה, שישלמו 1.25 שקל לקוט"ש, מחיר זול יחסית לרוב חברות הטעינה, אך עדיין יקר משל ג'ינרג'י שגובה 75 אגורות עד שקל לקוט"ש.

טסלה עמדות טעינה טעינה מהירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד