ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
משפט נתניהו

כתב המשפט אביעד גליקמן: "השופטים קרעו את הפרקליטות"

כתב המשפט של 'חדשות 13', אביעד גליקמן התראיין ל-103FM מהדיון במשפט רה"מ והתייחס לבקשת הפרקליטות לתיקון כתב האישום: "הפרקליטות עשתה פה טעות קשה מאוד"

כתב המשפט אביעד גליקמן: "השופטים קרעו את הפרקליטות"
פילבר במסדרונות בית המשפט צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הדיון במשפט של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נפתח הבוקר (רביעי), לבקשת הפרקליטות, בבקשתה לתקן את כתב האישום בסוגיית "פגישת ההנחיה", אך השופטים מקשים על התביעה ואומרים כי מדובר ב"שינוי עובדתי חזיתי". נציגת המדינה הודתה כי הייתה טעות בכתב האישום ואמרה שהיא אינה פוגעת בקו ההגנה, הטוענת שהפגישה כלל לא התקיימה. עורך דינו של שאול אלוביץ', ז'ק חן, אמר בתגובה: "חרבו את היכולת שלנו להתגונן, אי אפשר לעשות מעובדות כתב האישום פלסטלינה".

כתב המשפט של 'חדשות 13' אביעד גליקמן, שוחח עם ינון מגל ובן כספית ב־103fm והתייחס לתגובת השופטים על בקשת פרקליטות המדינה לתקן את כתב האישום נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

לדבריו, "במילים עדינות, השופטים קורעים את הפרקליטות בנוגע לבקשה שלהם לתקן את כתב האישום. הם מקשים מאוד בשאלה למה בעצם נדרש תיקון, כאשר החקירה הנגדית כבר הוכיחה שזה לא היה באותו השבוע. לכן, כל פעם שהמסד הראייתי התרסק - הם ביקשו לתקן את כתב האישום. יש את סעיף 184 שאומר שאפשר להרשיע נאשם גם לא לפי עובדות כתב האישום, אלא גם לפי עובדות שעלו במהלך הדיון. למעשה, השופטים תוהים שוב ושוב למה נדרש פה תיקון ומקשים מאוד על תירוש שמנסה לא לספק להם תשובות וטוענת שאין פה שינוי מבחינתם. הרי ההגנה טוענת שלא הייתה פגישת הנחיה - ואם לא הייתה פגישה כזאת, גם לא מעניין באיזה מועד היא התקיימה. כלומר, חלק מעניין שהם מנסים להוכיח שלא הייתה פגישת הנחיה, היא באמצעות המועד".

 

בהמשך, הוסיף כתב המשפט כי "אין ספק שהפרקליטות עשה פה טעות קשה מאוד, אבל חוץ מהטעות הזאת - כל שאר הטעויות הן נעשות תוך כדי משפט. אני עדיין מתקשה להבין איך זה קרה. הם היו צריכים להגיש בקשה לתיקון לא לפני שבועיים, אלא לפני שנה. עם זאת, הם מתמודדים עם הטעויות שלהם וצריך לקחת את הערות השופטים בפרופורציה. 

משפטו של בנימין נתניהו אביעד גליקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד